Avatar billede mishrah Nybegynder
04. september 2013 - 21:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP + Regex til replace og udtræk

Hej gutter :)

Jeg har en streng - fx:
myString = "Hej,Med,Dig,###TAG(værdi)###,Du,Er,Da,En,Bandit"

Jeg har brug for at kunne parse strengen, således at jeg får fat i værdien imellem paranteserne i "###TAG()###".
Jeg regner med der skal noget regex til?

Målet er at replace "###TAG(værdi)###" med noget data der er matched ud fra værdien.
Så hvis jeg kan få en regex der kan søge på "###TAG(*)###" og give mig * tilbage så jeg kan bruge den til at slå noget op med, så er det en smal sag at replace det i strengen bagefter.

Håber der sidder en regex haj derude :) Og hvis der kan suppleres med hvordan det gøres mest effektivt i ASP, så er der guldkarameller som tak :)

På forhånd tak,
Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2013 - 02:55 #1
Maaske kan du bruge noget a la:

s = "Hej,Med,Dig,###TAG(værdi)###,Du,Er,Da,En,Bandit"
Set re = New RegExp
re.Pattern = "###TAG\((værdi)\)###"
re.Global = True
s2 = re.Replace(s, ">>$1<<")
Set re = Nothing
Avatar billede mishrah Nybegynder
06. marts 2014 - 21:39 #2
Arne_v! Undskyld undskyld undskyld - jeg har fuldstændig misset at du har svaret på mit spørgsmål!

Dit forslag virker selvfølgelig, så kan du ikke lige smide et svar, så du kan få point? :)

Jeg beklager at jeg ikke har set dit svar :(

/Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2014 - 21:53 #3
svar