Avatar billede bas Forsker
04. september 2013 - 15:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word 2003 - link til PDF

Hej

Hvad er den korrekte løsning, når man i et Word 2003 dokument vil indsætte et PDF ikon der linker til det ønskede PDF dokument?

Det virker, hvis man kopierer et PDF dokument der er vedhæftet en mail og indsætter det i Word dokumentet med Ctrl + V, men det ser ikke ud til at virke, når man laver samme nummer, men i stedet kopierer et PDF dokument der ligger på et drev.
Der bliver selve PDF dokumentets indhold i stedet sat ind i Word dokumentet. Hvorfor, og hvad er forskellen og proceduren?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. september 2013 - 16:28 #1
Skærmteksterne er oversat til dansk fra engelsk version efter hukommelsen. De er måske ikke 100 % korrekte:

Den direkte metode:
Vælg menuen Indsæt > Objekt > fanen Opret fra fil. Find den ønskede PDF-fil. Slå de to afkrydsningsfelter TIL ("Kæde til fil" og "Vis som ikon"). Klik OK (engelsk version: Insert > Object > fanen Create from File > Browse for at vælge PDF, slå både "Link to file" og "Display as icon" til. Klik OK).

Hvis du kopierer fra et drev, burde du kunne få det til at virke sådan, efter at du har kopieret filen:
I Word 2003, vælg menuen Rediger > Indsæt speciel > vælg Objekt + vælg "Indsæt kæde" (til venstre) og "Indsæt som ikon" (højre) > OK (engelsk: Edit > Paste Special > vælg Object + Paste Link + Insert as Icon > OK).
Avatar billede bas Forsker
04. september 2013 - 16:55 #2
Hej Lene

Mange tak for hurtig respons. Begge dine beskrevne metoder ser ud til at fungere som ønsket.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. september 2013 - 17:08 #3
Velbekomme.