Avatar billede fhansen82 Mester
03. september 2013 - 13:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel med PowerShell

Har brug for en PowerShell opskrift:

1. Søgning efter brugere som er deaktiverede i en specifik gruppe, leveret til en fil (csv, txt, xls, hvad der nu passer bedst, skal bare nemt kunne udlæses).

Jeg er sprit ny i PowerShell, og skal derfor også høre:

1. Skal query køres på DC, eller kan jeg køre det fra en PC logget på domænet.
2. Vil opskriften kunne søge på tværs af domæner?

Mvh

Frank
Avatar billede conz Juniormester
04. september 2013 - 08:38 #1
Get-ADuser og filtrer efter enabled ikke er true.

Get-ADuser -Filter (enabled -ne $true)

Også pipe det over i File-Out.

Det kan blot køres på en maskine på domænet, og det tager fat i ethvert domæne, der svarer.
Avatar billede fhansen82 Mester
04. september 2013 - 18:12 #2
Tak for input betabyte. Hvor ligger specificeringen af hvilken gruppe som skal søges i? Som sagt, jeg er helt grøn i PowerShell, så al hjælp er kærkommen. Hvis du kan lokkes, må du meget gerne skrive den fulde kode (linje), som skal indsættes. Ud fra det, kan jeg så lære opsætningen.

På forhånd mange tak.

Frank
Avatar billede conz Juniormester
05. september 2013 - 21:46 #3
Hvis du kører Get-Command Get-ADUser, så vil du kunne se alle de flag som kan sættes for funktionen, og ofte en række eksempler på hvordan de anvendes også.

For at finde alle AD brugere kan du gøre sådan:

Get-ADUser -Filter (enabled -ne $true) -Partition "CN=Schema,CN=Configuration,DC=EUROPE,DC=TEST,DC=CONTOSO,DC=COM" | File-Out C:\ADUsers.txt

"-Partition" flaget giver dig mulighed for at angive hvilke grupper, der skal søges i.
Avatar billede fhansen82 Mester
08. september 2013 - 20:37 #4
Du er ikke glemt. Har bare være bombet med andre projekter. Håber jeg får prøvet af i den nye uge.
Avatar billede fhansen82 Mester
16. september 2013 - 13:08 #5
Fik aldrig prøvet din kode af. Havde en kollega der gav mig en anden opskrift:

Get-ADGroupMember -Identity "CN=<>,OU=<>, OU=<>,DC=<>,DC=<>,DC=<>" -Recursive | %{Get-ADUser -Identity $_.distinguishedName -Properties Enabled | ?{$_.Enabled -eq $false}} | Select DistinguishedName,Enabled | Out-File C:\SMSPassCode_PowerShellOutput.csv

i <> indsættes nødvendige data (<> fjernes). Jeg har slettet dem for ikke at oplyse firmarelaterede data.

@betabyte: Smid et svar for point. Jeg er ikke klar over om din kode virker, men du får i hvert fald point for forsøget. Bemærk i øvrigt at File-Out skal være Out-File. Fik jeg i hvert flad at vide. Jeg har testet koden fra min kollega, og den virker.
Avatar billede conz Juniormester
16. september 2013 - 17:06 #6
Ah, ja Out-File naturligvis.

Hvis du ikke brugte min løsning, så har jeg vel heller ikke givet dig dit svar, så giv du bare pointene til dig selv =)
Avatar billede fhansen82 Mester
16. september 2013 - 20:07 #7
Tak tak, men syntes da at forsøget tæller. At jeg slet ikke vælger at prøve det, er jo ikke din skyld :O) Hvis du ønsker point smider du bare et svar ;O)
Avatar billede conz Juniormester
16. september 2013 - 21:32 #8
Det går skam nok med de point, bare smid dem til dig selv.
Men mange tak for omtanken =)
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 21:00 #9
Hæ hæ, helt i orden :O)