Avatar billede majbom Novice
30. august 2013 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DoCmd.TransferText vil kunne gemme som UTF-8, hvis filen hedder test.csv

Hej experter

Nu har jeg rodet med Access 2003 og VBA de sidste par år og er aldrig stødt på dette problem før jeg nu arbejder i 2010.

Jeg bruger følgende kode:

DoCmd.TransferText acExportDelim, "QryExport Eksportspecifikation", "qryExport", Me.txtDestination & "\" & Me.txtFilename, True, , 65001

Til at eksportere data fra en tabel gennem en query til en csv-fil.

Den bliver dog kun gemt som UTF-8, hvis destinationen er C:\test.csv. Alt andet bliver det gemt som windows-1252

Jeg kan ikke se på nogen måde hvordan det kan give mening? Kan i?

På forhånd tak
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2013 - 15:41 #1
Avatar billede majbom Novice
30. august 2013 - 19:03 #2
That did it!
I needed to change encoding in the export-specifications.

But why is it working with C:\test.csv, then?

Makes no sense?

Well, thanks Terry! :)

Jeg havde ikke set at man, i export-specifikationen, kunne vælge enkodning. Det hjalp at sætte den til UTF-8 (sjovt nok).

Men det gør det jo ikke mindre mystisk at det så virker med C:\test.csv, eller?
Avatar billede terry Ekspert
30. august 2013 - 20:43 #3
I agree it doesn't make sense, but then there's loads of Microsoft things that don't :-)

Thanks for the points, and a nice weekend to you
Avatar billede majbom Novice
31. august 2013 - 21:41 #4
Well, you're right about that!

You too :-)