Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
30. august 2013 - 12:39 Der er 3 kommentarer

2 tabeller 2x dropdown menu

Jeg har et lille problem når jeg prøver at ha 2 stk dropdown menuer der henter data fra hver deres tabel, det virker umiddelbart okay, dataene duplikere sig bare i dropdown menuerne alt efter hvor mange data jeg har i den anden  dropdown menu. Gør jeg det forkert? eller er der en smartere løsning jeg er lidt i tvivl mht mit recordset om det er sån det skal se ud.

<?php require_once('blablaconnectionblabla'); ?>
<?php
if (!function_exists("GetSQLValueString")) {
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  if (PHP_VERSION < 6) {
    $theValue = get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes($theValue) : $theValue;
  }

  $theValue = function_exists("mysql_real_escape_string") ? mysql_real_escape_string($theValue) : mysql_escape_string($theValue);

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? doubleval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}
mysql_select_db($database_Brugere, $Brugere);
$query_timer = "SELECT BRUGERE.Navn, BRUGERE.Bnummer, ORDRE.Nummer, ORDRE.Beskrivelse FROM BRUGERE, ORDRE";
$timer = mysql_query($query_timer, $Brugere) or die(mysql_error());
$row_timer = mysql_fetch_assoc($timer);
$totalRows_timer = mysql_num_rows($timer);
?>
<form id="form1qw" name="form1qw" method="post" action="">
<select name="Navn" id="Navn">
      <?php
do {
?>
      <option value="<?php echo $row_timer['Bnummer']?>"><?php echo $row_timer['Bnummer']?></option>
      <?php
} while ($row_timer = mysql_fetch_assoc($timer));
  $rows = mysql_num_rows($timer);
  if($rows > 0) {
      mysql_data_seek($timer, 0);
      $row_timer = mysql_fetch_assoc($timer);
  }
?>
    </select>

<select name="Nummer" id="Nummer">
      <?php
do {
?>
      <option value="<?php echo $row_timer['Nummer']?>"><?php echo $row_timer['Nummer']?></option>
      <?php
} while ($row_timer = mysql_fetch_assoc($timer));
  $rows = mysql_num_rows($timer);
  if($rows > 0) {
      mysql_data_seek($timer, 0);
      $row_timer = mysql_fetch_assoc($timer);
  }
?>
    </select>
</form>
<?php
mysql_free_result($timer);
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. august 2013 - 12:48 #1
Du skal sådan set bare lave een select til den ene tabel, og en anden select til den anden tabel.
Avatar billede simonlundhansen Nybegynder
30. august 2013 - 12:57 #2
Hvorfor var det ik lige jeg selv tænkte på det :) mange tak, smid et svar så får du point.

Lige en anden ting, er det muligt at lave en dropdown menu med 2 linjer, hvor hver den ene linje er"id" og den anden "navn" fra tabellen, altså det skal stadig kun være et punkt i dropdown menuen, men bare 2 linjers dropdownmenu
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. august 2013 - 13:02 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.

To linier til en indgang i en dropdown? Nej. Men du kan lave to indgange, med forskellig tekst, men samme "value".