Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 15:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Login kontrol i 2 tabeller

Til en lille login kontrol, skal jeg have kontrolleret data op i mod 2 tabeller.
Brugeren indtaster kode og telefonnummer i 2 form felter.

Jeg har tabellen patruljer, hvor feltet kode befinder sig
og tabellen patruljer_numre, hvor feltet telefon befinder sig.
I patruljer_numre er der feltet refid med reference til id feltet i patruljer.

Når brugeren har indtastet kode og telefonnummer, skal jeg have kontrolleret om der finde sådan en kode i tabellen patruljer og hvis det er tilfældet, skal jeg have kontrolleret om det indtastede telefonnummer har et refid der svarer til id nummeret i patruljer.
Således man altså ikke bliver godkendt, selvom man indtaster korrekt kode, hvis telefonummeret ikke er tilknyttet det rigtige id

både kode og telefonummer kan altså godt befinde sig i de forskellige tabeller, men hvis de ikke er tilknyttet hinanden via refid, skal brugeren ikke godkendes
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 15:26 #1
Fik selv flækket noget kode sammen:

set rs_kontrol =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT pa.*, nr.* " & _
  "FROM patruljer AS pa " & _
  "INNER JOIN patruljer_numre AS nr ON nr.refid = pa.id " & _
  "WHERE pa.slettet = false " & _
  "AND pa.fangere = true " & _
  "AND pa.fanger_kode = '" & Request.Form("kode") & "' " & _
  "AND nr.nummer = " & telefon & " " & _
  "ORDER BY pa.id ASC;"

Set rs_kontrol = Conn.Execute(strSQL)
if rs_kontrol.eof or rs_kontrol.bof then

response.write "intet match"

else
do until rs_kontrol.eof or rs_kontrol.bof

response.write "match"

rs_kontrol.movenext
loop
end if
rs_kontrol.close
Set rs_kontrol = Nothing
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2013 - 15:26 #2
hvisjeg forstår dig korrekt; lav et join på de to tabeller med en where på de to felter - findes en post er login ok, ellers ikke.