Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Find poster, der er mere end en halv time gamle

Har simpelt access db udtræk:
Set rs_patrulje =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "SELECT * FROM log where id = " & Request.QueryString("id")
rs_patrulje.open sql, conn, 1, 3

Jeg skal gerne have koblet dette kriterie ind i udtrækket også:
DateDiff("n",rs("dato") & " " & rs("tid"),fra) >= 30

Men det kan jeg ikke få til at virke...

kort og godt så har jeg i min tabel "log" et felt der hedder "dato" og et felt der hedder tid" format 25-08-2013 og 10:31:00
Jeg skal have lavet mit udtræk, så den kun finder de poster som er mere end 30 minutter gamle, således hvis nyeste post er 10 minutter gammel skal den ikke medtages
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2013 - 10:43 #1
prøv noiget med

fraDato = DateAdd("n",-30,Now())
Set rs_patrulje =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "SELECT * FROM log where id = " & Request.QueryString("id") & " dato <= #" & fraDato & "#"
rs_patrulje.open sql, conn, 1, 3
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 10:52 #2
vel ikke helt galt nej... men den tager jo kun sammenligning på dato feltet, skal have "tid"s feltet med ind over også
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2013 - 11:16 #3
ok, du har delt op i databasen, så dato og klokkeslet ligger i to felter. Så er det lidt mere kringlet - alle ældre datoer, eller i dag hvis tid er ok.

fraDato = Date()
fraTid = dateadd("n",-30,now())
soeg = " AND ( dato < #" & fraDato & "#" OR ( dato = #" & fraDato & "#" AND tid < #" & fraTid & "#))"

Set rs_patrulje =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql = "SELECT * FROM log where id = " & Request.QueryString("id") & soeg
rs_patrulje.open sql, conn, 1, 3
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 11:40 #4
jeg kan ikke helt få din anden tilretning til at virke, hvor den både tager højde for dato og tid, men jeg har valgt at ændre i min db, så jeg bar har et felt med både dato og tid og så virker din første udgave perfekt :-)... Smider du et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2013 - 11:53 #5
bare luk selv
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 11:59 #6
Takker for hjælpen