Avatar billede sth Novice
23. august 2013 - 07:57 Der er 1 løsning

Gem SQL kode i felt

Hej

Vi har et ERP-system som køre på en oracle database
vi har en del sql koder som vi bruger og dem vil jeg nu gerne have gemt så vi nemt kan finde dem igen og til dette har jeg lavet en asp hjemmeside hvor vi kan søge og rette osv.
men det virker ikke, der går noget galt, jeg kan se at når jeg prøver at gemme sql koden fra min hjemmeside så ligner den ikke helt den som blvier skabt hvis jeg lader en mysql frontend gøre det.

her  er et uddrag af en SQL kode på hvordan sql koden ser ud inden den gemmes i mysql:(hosk det er et uddrag)

SELECT c_serial_variant_id , catalog_no ,
c.DESCRIPTION ,
unit_meas,
ifsapp.INVENTORY_PART_IN_STOCK_API.Get_Avail_Plan_Qty_Loc_Type('DK10' , catalog_no, NULL, NULL, 'AVAILABLE', NULL, 'PICKING', 'PALLET', 'DEEP', 'BUFFER', 'DELIVERY', 'SHIPMENT')
retter jeg i koden og gemmer den igen så ser den kode der gemmes sådan ud.

( SELECT c_serial_variant_id , catalog_no , c.DESCRIPTION , unit_meas, ifsapp.INVENTORY_PART_IN_STOCK_API.Get_Avail_Plan_Qty_Loc_Type(\'DK10\' , catalog_no, NULL, NULL, \'AVAILABLE\', NULL, \'PICKING\', \'PALLET\', \'DEEP\', \'BUFFER\', \'DELIVERY\', \'SHIPMENT\')

når jeg så gememr koden fra min hjemmeside ser den sådan ud:

SELECT c_serial_variant_id , catalog_no , c.DESCRIPTION , unit_meas, ifsapp.INVENTORY_PART_IN_STOCK_API.Get_Avail_Plan_Qty_Loc_Type('DK10' , catalog_no, NULL, NULL, 'AVAILABLE', NULL, 'PICKING', 'PALLET', 'DEEP', 'BUFFER', 'DELIVERY', 'SHIPMENT')

altså noget kunne tyde på at for at gemme min kode igen skal jeg have sat "\" ind en masse steder, me ud fra hvilke regler

kan i forklare hvad der går galt for mig og hvad problemet er og om der er en nem løsning på problemet?
Avatar billede sth Novice
23. august 2013 - 09:04 #1
problem løst...

    function skift_pling(text)
        skift_pling = replace(text,"'","\'")
    end Function