Avatar billede BTEngineer Novice
22. august 2013 - 15:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Htaccess URL Rewrite - Problem med Stylesheeten

Hej.

Prøver lige igen..

Jeg sidder også roder lidt i en htaccess fil. Jeg er bestemt ikke ekspert på området, men det er da lykkedes mig flere gange at få det til at fungerer efter behov.

I øjeblikket driller følgende kode mig:

Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^(.*)$ index.php?side=$1 [NC]
RewriteRule ^(.*)/(.*)$ $index.php?side=$1/$2 [NC]

Det er eksempelvis www.mypage.dk/whatever eller www.mypage.dk/whatever/whatever som jeg gerne vil kunne tilgå, og således at htaccess-filen sørger for at det bliver sendt til index.php?side=HER, da min side er opbygget med et simpelt PHP-script på index'en hvor alle siderne bliver inkluderet:

<?php
if(empty($_GET[side])) {
    $filename = "forside.php";
} else {
    $filename = "$_GET[side].php";
}

if (file_exists($filename)) {
    include("$filename");
} else {
    print "Siden <b>$_GET[side]</b> kunne ikke findes på ";
    print $_SERVER["HTTP_HOST"];
}
?>

Det virker faktisk, men lige pludselig fungerer min stylesheet ikke, og siden, for at sige det lige ude, fucker helt op. Jeg troede det kunne rettes ved at tilføje en "/" foran css/style.css, men det hjalp intet.

Jeg håber der er nogle der har lyst og tid til at hjælpe, for det driller virkelig..

MVH
Henrik
Avatar billede BTEngineer Novice
22. august 2013 - 15:46 #1
Yæsyæs.. Fik selv løst problemet. Problemet var at jeg havde lagt hele min side i en mappe for at teste det hele. Det hjalp at flytte hele skidtet til selve root mappen :)
Avatar billede cronaldo Nybegynder
23. august 2013 - 01:27 #2
Du har nogle problemer med din kode - den er ikke helt god...

---

$filename = "$_GET[side].php";
BØR VÆRE: $filename = $_GET['side'] . ".php";

---

if(empty($_GET[side])) {
BØR VÆRE: if(empty($_GET['side'])) {

---

print "Siden <b>$_GET[side]</b> kunne ikke findes på ";
BØR VÆRE: print "Siden <b>" . $_GET['side'] . "</b> kunne ikke findes på ";
Avatar billede repox Seniormester
23. august 2013 - 10:34 #3
#2 "BØR VÆRE" er vist så meget sagt.

Du kan med rette bruge interpolering i dine strenge, så længe du gør det på den rigtige måde.

$filename = "{$_GET['side']}.php";

- er helt i tråd med den officielle dokumentation.

Ligeledes er
print "Siden <b>{$_GET['side']}</b> kunne ikke findes på ";

også helt i orden.

Problemet er primært at han ikke indkapsler sine indeks i sine arrays korrekt.

Sikkerheden i koden bør også optimeres.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
23. august 2013 - 13:16 #4
repox: Ja, beklager min formulering - klokken var mange. Jeg synes dog, at det er dårlig praksis slet ikke at hhv. bruge interpolering eller indkapsle sine array-keys, når man kalder ;-)

God dag til jer alle :-)