Avatar billede maddog_em Nybegynder
20. august 2013 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indsætte ASP SQL ind i Javascript

Hej

Jeg har fundet dette Java kode til en slideshow - og det er faktisk rigtig godt, Her er et udsnit af det:
*******************************
<script type="text/javascript">

var firstbgcarousel=new bgCarousel({
    wrapperid: 'mybgcarousel', //ID of blank DIV on page to house carousel
    imagearray: [

        ['images/1.jpg', '<h2>Autumn Day</h2>The sun peaks through the trees, a knife that cuts through the chill, crisp air.'], //["image_path", "optional description"]
        ['images/2.jpg', '<h2>Wind Chime</h2>The bellweather of the sky, the chime speaks of impending turmoil.'],
        ['images/3.jpg', 'The scent of spring invigorates her as she inhales whilst the warm breeze brings a wave of tranquility.'],
        ['images/4.jpg', 'Alone and Lonliness- Peace and Inner Struggle'] ************************************************************

men jeg vil gerne kunne indsætte billeder via et database opslag

var firstbgcarousel=new bgCarousel({
    wrapperid: 'mybgcarousel', //ID of blank DIV on page to house carousel
    imagearray: [

        ['images/<%= rs("filename")%>', '<h2><%=rs("header")%></h2><%= rs("body")%>'],

///////////////////////////////

men hvordan får jeg lov til at bruge et asp sql statment midt i et JavaScript - kan slet ikke se logikken
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2013 - 15:05 #1
På præcis samme måde som skulle outputtet være HTML

<%
'connection
'lav recordset
'start loop
%>
  ['images/<%= rs("filename")%>', '<h2><%=rs("header")%></h2><%= rs("body")%>']
<%
if not rs.eof
%>
,
<%
'end loop
'luk connection
%>
Avatar billede maddog_em Nybegynder
21. august 2013 - 13:51 #2
selvfølelig :-)  smid et svar Keyseroze
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2013 - 14:16 #3
svar