Avatar billede boro23 Forsker
16. august 2013 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tabeller i word

Hej eksperter, jeg har et dokument med tabeller, hvori jeg har indsat et billede af et produkt i hver celle samt skrevet samme dato i hver celle.
Er det så muligt at ændre en dato i første celle, som så den opdateres i de andre celler med samme dato? (noget ala referencer i excel)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. august 2013 - 12:28 #1
Ja, der er en del forskellige muligheder.

Du kan f.eks. lave et bogmærke (bookmark) omkring den første dato. Du kan så lave en krydshenvisning (cross-reference) til bogmærket de steder, hvor samme dato skal gentages. En krydshenvisning er et felt af typen REF. Du kan blot lave den første af henvisningerne og kopiere feltet til de øvrige celler. Ændringer i datoen skal laves i din første dato, og så skal du opdatere felter for at få de øvrige opdateret (marker alt med Ctrl+A, tast F9 for at opdatere alle felter).

I følgende artikel (på engelsk) finder du diverse muligheder inkl. den, jeg har beskrevet (mulighed 3):
http://gregmaxey.mvps.org/Repeating_Data.htm
Avatar billede finb Ekspert
16. august 2013 - 13:01 #2
Beskyt dig mod tabeller i Word.
Avatar billede boro23 Forsker
16. august 2013 - 13:39 #3
Hej Lene, det ser interessant ud, prøver på mandag om det vil lykkes.

Hej finb, hvad mener du med "Beskyt dig mod tabeller i Word"?

Go' weekend til Jer begge
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. august 2013 - 13:43 #4
#2 - finb: Tabeller i Word fejler ikke noget. Word klarer uden problemer at arbejde med tabeller, der er endog enormt store og komplekse. Jeg arbejder næsten dagligt med dokumenter med tabeller på flere hundrede sider, og de virker upåklageligt. Problemstillingen med at gentage indhold har i øvrigt ikke i sig selv noget med tabeller at gøre.
Avatar billede boro23 Forsker
19. august 2013 - 07:55 #5
Hej Lene, 1000 tak for hjælpen, det virker perfekt. Smider du et svar
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. august 2013 - 10:00 #6
Velbekomme. Det var godt, at du fik det til at virke.