Avatar billede caturn Nybegynder
10. august 2013 - 18:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Password-sikring af bestemte mapper

Hej

Jeg vil gerne passwordbeskytte nogle mapper på en webserver, så de kun kan tilgås af sidens medlemmer. Medlemmerne skal have individuelle passwords som jeg gemmer i en mysql-database.

Jeg er ikke interesseret i at benytte .htaccess. Er der andre muligheder?
Jeg koder i PHP.
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2013 - 19:06 #1
hvorfor ikke htaccess?
Avatar billede caturn Nybegynder
11. august 2013 - 16:44 #2
Jeg vil gerne selv kunne styre udseendet af loginprompten.
Avatar billede keysersoze Guru
11. august 2013 - 17:08 #3
Det kan du stadig sagtens lave med htaccess.
Avatar billede caturn Nybegynder
11. august 2013 - 17:27 #4
Ok. Det har jeg ikke lige gennemskuet, hvordan jeg gør.

Efter yderligere søgning har jeg fået denne ide:

Man kan med en "rewrite rule" i htaccess viderestille alle URL-forespørgelser til den beskyttede mappe til en login-side. Om brugeren i forvejen er logget ind kan så styres med sessions.

Det ville vel egentlig løse problemet?
Avatar billede keysersoze Guru
11. august 2013 - 18:45 #5
præcis.
Avatar billede caturn Nybegynder
20. august 2013 - 23:14 #6
Ok. Jeg droppede .htaccess. Ved ikke hvordan jeg skulle omgå rewrite-reglen når brugeren er logget ind.

Endte med at gemme de filer, der skal beskyttes direkte i en mysql-database. Derefter kan jeg så koble brugere til de bestemte filer, de skal have adgang til.