Avatar billede fhansen82 Mester
08. august 2013 - 23:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af Robocopy med variabel og mellemrum i linje

Kan ikke finde ud af hvordan jeg kan tilføje en variabel i min programkodelinje, som skal køre Robocopy, og som indeholder en sti med mellemrum i, samt en variabel. Min foreløbige kode ser således ud:

objShell.Run("C:\WINDOWS\System32\Robocopy.exe C:\test ""B:\BACKUP AF test"" & strFulldate & /E"),1, true

Robocopy ignorerer det som kommer efter "", det vil sige, at mappen kun kommer til at hedde "BACKUP AF test". Der inkluderes ikke noget fra variablen. Det er sikkert noget med ", som driller mig, men har prøvet alle mulige afskygninger, og har endnu ikke ramt rigtigt.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
11. august 2013 - 08:31 #1
Prøv denne:

objShell.Run("C:\WINDOWS\System32\Robocopy.exe C:\test ""B:\BACKUP AF test " & strFulldate & """ /E"),1, true
Avatar billede fhansen82 Mester
11. august 2013 - 21:21 #2
Tak for input. Jeg får desværre fejlen:

Tegnet ')' var ventet
Linje 22
Tegn 59

...hvilket er lige efter drevbokstavet ved: ""B:\BACKUP

Har du nogle andre forslag?

Mvh

Frank
Avatar billede fhansen82 Mester
11. august 2013 - 21:22 #3
Ahh, pis. Kom til at vælge "Svar" ved en fejl. Det skal bare ignoreres.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
12. august 2013 - 06:14 #4
Øv, jeg testede ikke lige med Run-kommando - denne skal nemlig ikke have paranteser:

objShell.Run "C:\WINDOWS\System32\Robocopy.exe C:\test ""B:\BACKUP AF test " & strFulldate & """ /E",1, true
Avatar billede fhansen82 Mester
18. august 2013 - 14:09 #5
Jamen, det var lige det der skulle til. Hvornår ved jeg om der skal være parenteser og hvornår der ikke skal? Smid et svar til point.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
19. august 2013 - 18:21 #6
Som udgangspunkt skal der paranteser omkring argumenterne hvis det er en Function man kalder, dvs. hvis der returneres en værdi.

Hvis man kalder en Sub, skal der ikke bruges paranteser.

Run-kommandoen KAN returnere en værdi, og der skal derfor bruges paranteser.

Hent evt. denne dokumentation til VBScript:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=2764
Avatar billede fhansen82 Mester
19. august 2013 - 23:39 #7
Tak for linket. Det ser umiddelbart rigtigt fedt ud. Men, jeg kan godt hente fil og åbne, men jeg kan ikke få vist noget i højre vindue (læsevinduet) når jeg vælger noget i menuen til venstre. Har du en idé til hvorfor? Mangler jeg noget som skal installeres?
Tak for forklaringen. Da jeg (så vidt jeg har forstået) hverken bruger en funktion eller en sub, så må det være fordi det er en RUN. Er det korrekt? Er lidt ny i programmering, så prøver at forstå teknikkerne.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. august 2013 - 23:41 #8
Flot man, prøv at læse det som bliver skrevet på download siden. Har fået det til at virke. Der skulle fjernes en blokering i filen. Alt var beskrevet på downloadsiden.