Avatar billede svinget Praktikant
08. august 2013 - 15:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

links og PHP

Hejsa

Jeg er komplet ny i PHP verdene, og jeg håber jeg kan få lidt hjælp her selvom det er simple spørgsmål.

Det er lykkedes at connecte til MYSQL databasen og hente værdier:

<?php

$sql = "SELECT * FROM links WHERE zcatagory='sundhed' order by zclick DESC LIMIT 3";'

$resultat = mysql_query($sql);

while ($post = mysql_fetch_array($resultat)) {
echo  $post['zlink'] ;
echo " ";
echo  $post['ztext'] . "</br>";
                                                                                }
?>

Nu kunne jeg godt tænke mig af resultatet bliver præsenteret som et aktivt link, hvor zlink er selve linket og ztext er den tekst man ser.

Jeg er googlet rundt, men kan ikke rigtig finde noget kode jeg kan få til at virke. Sikkert pga. de selecter data på en anden måde.

Mvh. Kim
08. august 2013 - 15:25 #1
Er det ikke blot et spørgsmål om at echoe taggene for et aktivt link, således:

while($post = mysql_fetch_array($result))
{
    echo "<a href=";
    echo $post['zlink'];
    echo "> ";
    echo $post['ztext'];
    echo "</a><br>";
}
Avatar billede svinget Praktikant
08. august 2013 - 15:45 #2
Yes - det var da "bare" det :)

mange tak - poster du et svar?
08. august 2013 - 15:51 #3
Svar fra mig.