Avatar billede torotune Nybegynder
08. august 2013 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Indsætte .net object i SQL-Server

Hej,

Er det muligt at indsætte et .net-object til en SQL-server.
I mit tilfælde har jeg en collection bestående af et givent antal elementer. Denne vil jeg godt have mulighed for at gemme i en database, så jeg kan hente den ud igen på et senere tidspunkt og arbejde videre med den.

Er det muligt? - Evt. gemme den i en session og så indsætte.
I så fald, hvad er datatypen?

Mvh.
Avatar billede keysersoze Guru
08. august 2013 - 12:14 #1
Hvis du benytter en O/R mapper, fx Entity Framework, så vil din objekter firkantet set være lig med din database uden at du behøver at gøre noget specielt. Alternativt kan du serialisere det fx til XML.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2013 - 14:45 #2
Hvis objektet er serializable (collections er serilizable) kan du lave en binaer serialization og gemme som BLOB eller en XML serialization og gemme som CLOB.

Det kan godt vaere lidt farligt fordi hvis du aendrer paa dine classes/structs kan der blive problemer med at deserialisere.

XML er langt bedre end binaer her, da du med XML trods alt kan laese data og pakke dem om.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. august 2013 - 22:20 #3
Hvilken slags objecter er der tale om?
Avatar billede fssitou Nybegynder
06. november 2013 - 21:41 #4
Kan du fortælle lidt mere din collection? Hvilke type data indeholder den?

Det kan nemlig godt være, at der findes en bedre og sikre måde som Arne også skriver ovenfor.