Avatar billede UlstrupDK Nybegynder
07. august 2013 - 15:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

funktioner og MYSQLI problemer i PHP

Hej Alle I kloge hoveder.

Jeg er ved at lave min første webhop, men er rendt ind i et lille problem.

Jeg har lavet følgende kode:

<?php

function AntalProdukter(){

    global $mysqli;

    $AntalQuery = $mysqli->query("SELECT * FROM shop_produkter");
    return $AntalQuery->num_rows;

}

function VisVarer()
{

    global $mysqli;

    if($ProduktQuery = $mysqli->query("SELECT * FROM shop_produkter"))

      {
        while ($ProduktData = $ProduktQuery->fetch_object())
            {
            Echo $ProduktData->navn;
            }
        }  else
            { echo "Der opstod en fejl i databsen, prøv venligst igen senere";}
}

?>

Jeg kan kalde funktion AntalProdukter, men ikke VisVarer

Netbeans markerer som om den ikke er tilfreds med linje 17:
if($ProduktQuery = $mysqli->query("SELECT * FROM shop_produkter"))

Men jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2013 - 19:11 #1
proev:

$ProduktQuery = $mysqli->query("SELECT * FROM shop_produkter")æ
if($ProduktQuery)
Avatar billede UlstrupDK Nybegynder
07. august 2013 - 21:14 #2
Det virkede.
Takker:-)
Avatar billede UlstrupDK Nybegynder
07. august 2013 - 21:19 #3
Jeg er lige ved at eksperimentere med at lukke spm. igen og point. Det er første gang, så jeg prøver lige at vælge svar i stedet for kommentar.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2013 - 00:13 #4
jeg skal smide et svar