Avatar billede svinget Praktikant
07. august 2013 - 15:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvertering af ASP kode -> Vælg top 4 link i PHP

Jeg er ved at konvertere min website fra asp til PHP, og det er lidt at en udfordring, da jeg ikke kender så meget til kodning. Håber nogle kan hjælpe :)

Jeg har en database med links, og der vælger jeg at vise top 4 besøgte af disse, med følgende ASP kode:

<a href="links.asp?catagory=Hjemmeside">Hjemmeside.....</a><br>
<%
strSQL = "Select top 4 * from links Where catagory = 'Hjemmeside' order by click desc"
set links = Conn.Execute(strSQL)
do while not links.eof%>
  - <a href="loadlink.asp?link=<%=links("link")%>"><%=links("text")%></a> <br>
<%    links.MoveNext
loop
%>

På loadlink.asp tæller jeg én op på det nuværende antal hits:

<%
Dim Link
Link = request.querystring("link")

strSQL = "UPDATE links SET click=click+1 WHERE link ='" & link & "'"
Conn.Execute(strSQL)

Response.Redirect(Link)
Conn.Close
%>

Er det muligt at lave en tilsvarende kode der virker i PHP???

Mvh. Kim
Avatar billede zombien Juniormester
07. august 2013 - 20:42 #1
Ja det skulle der ikke være nogle problemer i :)
Avatar billede svinget Praktikant
08. august 2013 - 14:14 #2
Super - skulle bare lige vide det :)

Nej, jeg prøver at se hvor langt jeg kommer og så spørger undervejs i stedet. Bedre at nedbryde det i "mindre" spørgsmål.