Avatar billede havmaage Juniormester
06. august 2013 - 11:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søgning og display af html fil med xpath

Hejsa!
Kan man med xpath få vist flere elementer en den man søger på fra et given sted og nedefer i html filen
her er et udpluk.

Det er apache loadbalance Manager
<table border="0" style="text-align: left;"><tr><th>StickySession</th><th>Timeout</th><th>FailoverAttempts</th><th>Method</th></tr>
<tr><td>JSESSIONID</td><td>0</td><td>1</td>
<td>byrequests</td>
</table>
<br />

<table border="0" style="text-align: left;"><tr><th>Worker URL</th><th>Route</th><th>RouteRedir</th><th>Factor</th><th>Set</th><th>Status</th><th>Elected</th><th>To</th><th>From</th></tr>
<tr>
<td><a href="/balancer-manager?b=server011-kunde01&w=ajp://server01:8109&nonce=a8372e24-fe6d-11e2-beef-c3add7e11403">ajp://server01:8109</a></td><td>server011</td><td></td><td>1</td><td>0</td><td>Ok</td><td>0</td><td>  0 </td><td>  0 </td></tr>
<tr>
<td><a href="/balancer-manager?b=server011-kunde01&w=ajp://server02:8109&nonce=a8372e24-fe6d-11e2-beef-c3add7e11403">ajp://server02:8109</a></td><td>server021</td><td></td><td>1</td><td>0</td><td>Ok</td><td>0</td><td>  0 </td><td>  0 </td></tr>
</table>
<hr />
<h3>LoadBalancer Status for balancer://server011-kunde02</h3>

<table border="0" style="text-align: left;"><tr><th>StickySession</th><th>Timeout</th><th>FailoverAttempts</th><th>Method</th></tr>
<tr><td>JSESSIONID</td><td>0</td><td>1</td>
<td>byrequests</td>
</table>
<br />

<table border="0" style="text-align: left;"><tr><th>Worker URL</th><th>Route</th><th>RouteRedir</th><th>Factor</th><th>Set</th><th>Status</th><th>Elected</th><th>To</th><th>From</th></tr>
<tr>
<td><a href="/balancer-manager?b=server011-kunde02&w=ajp://server01:8109&nonce=a8372e24-fe6d-11e2-beef-c3add7e11403">ajp://server01:8109</a></td><td>server011</td><td></td><td>1</td><td>0</td><td>Ok</td><td>77229</td><td>1.5M</td><td>421M</td></tr>
<tr>
<td><a href="/balancer-manager?b=server011-kunde02&w=ajp://server02:8109&nonce=a8372e24-fe6d-11e2-beef-c3add7e11403">ajp://server02:8109</a></td><td>server021</td><td></td><td>1</td><td>0</td><td>Ok</td><td>77102</td><td>7.5M</td><td>384M</td></tr>
</table>

Jeg ville gerne hvis jeg kunne få værdierne

Route og Set kollonerne ud hvor Route er = med Server011 eller Server021

jeg har rodet noget med det men kan ikke få det til at spille

xpath('//table//td[. ="server011"] and //td[3]')
Avatar billede jokkejensen Novice
06. august 2013 - 11:31 #1
Lad være at benytte xpath på noget der ikke validere som xml, det vil aldrig lykkedes.

Kig på jQuerys selectors, hvis det er acceptabelt med en javascript variable.

/J
Avatar billede havmaage Juniormester
06. august 2013 - 11:54 #2
Javascript er ikke aktuelt for mig. Jeg koder det i ruby og skal fungere som script dvs. jeg danner ikke selv html. Jeg forstår godt hvad du skriver, men jeg kan ikke rigtig finde andre metoder. Jeg anvender en html/xlm parser der hedder nokogiri og websiden er en status side genereret af apache webserver og er rimelig velordnet.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. august 2013 - 11:27 #3
Kan du ikke poste det output fra nokogin i stedet for det markup der ikke validere, det umuliggør xpath, xpath er til xml.
Avatar billede havmaage Juniormester
24. august 2013 - 12:13 #4
jeg endte med at løse det på anden måde- Anvendte dog xpath til at udtrække linie og derefter alm. programmerings gymnastik til at hente det jeg skulle bruge.
Tak for din involvering i mit spørgsmål. Læg gerne et svar så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. august 2013 - 00:02 #5
Nap selv de points - tror du klarede den selv :)

/j
Avatar billede havmaage Juniormester
26. august 2013 - 22:55 #6
løste det på anden vis.