Avatar billede vovsegris Nybegynder
02. august 2013 - 21:02 Der er 3 kommentarer

Hvordan kan kunde rette på website??

Hej Eksperter

Som nyopstartet webudvikler har jeg godt styr på hvordan man koder en hjemmeside i HTML, CSS, Javascript PHP mm...

- Men når jeg nu laver en webside for nogle kunder, hvordan er det så muligt at gøre så, kunden (der ikke nødvendigvis ved noget om programmering), selv kan rette i indhold (billede/tekst mm..)

Håber i kan Hjælpe!!
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2013 - 21:28 #1
CMS - enten ved at du opsætter et standardsystem (Joomla, WordPress, Type3...) eller ved at du selv laver et administrationsinterface, hvor du blandt andet gøre brug af en rich text editor (TinyMCE, ckEditer...).
Avatar billede vovsegris Nybegynder
02. august 2013 - 21:46 #2
Fair nok, men hvordan foregår det med CMS. Jeg har lavet nogle sider i wordpress - Men hvordan gør jeg så min egen programmeret web-side kommer i Wordpress og indholdet kan redigeres?? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. august 2013 - 00:06 #3
Det er vel det du skal sætte op i dine templates og pages - se fx http://codex.wordpress.org/Page_Templates