Avatar billede Slettet bruger
14. august 2001 - 13:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente nogen sager fra Excel

Hvordan får jeg mit fine Excel ark (A-F & 1-15) smidt ind i en 2-dimensionel variabel?

Har ledt rundt på MSDN, men som sædvanlig uden held.
Avatar billede nerøs Nybegynder
14. august 2001 - 17:12 #1
Hvis jeg forstår dig ret så brug en variant:

Sub test()
    Dim a As Variant
    Dim i, e

    a = Range(\"a1:f15\")
    For i = LBound(a, 1) To UBound(a, 1)
        For e = LBound(a, 2) To UBound(a, 2)
            Debug.Print \"(\" & i & \";\" & e & \")\" & vbTab & a(i, e)
        Next e
    Next i
End Sub

VH søren
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 23:11 #2
Hov et gammelt spørgsmål...

Desværre var det ikke lige det jeg var ude efter. Jeg havde en Excel fil som jeg ville loade ind i en variabel som jeg så kunne trylle lidt rundt med, og så vidt jeg kan se henter din kode ikke data fra nogen Excel fil.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
22. september 2001 - 10:05 #3
gem filen som csv

det er jo ikke så svært at åbne en fil som en tekstfil og tjekke efter semikolonner :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2001 - 14:37 #4
Jamen jeg vil ikke chekke efter semikolonner, jeg vil åbne en .xls fil... og om muligt smide de data der måtte findes der ind i et 2D array så jeg kan trylle lidt rundt med dataene.

Altså jeg vil gerne angive koordinaterne for de data jeg vil have importeret.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2002 - 17:41 #5
Bommelom.