Avatar billede msl_ddm Nybegynder
24. juli 2013 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Macro køres x antal gange afhængigt af indhold i celle

Hej eksperter.

Nedenstående makro kopierer indholdet i række 1 i et bestemt ark, og indsætter det et ønsket sted i et andet ark.

Jeg ønsker at alt efter hvilket tal der står i celle a3 i arket "IT" (tallet må ikke overskride 99), så køres makroen det antal gange.

Makroen ser PT sådan ud:
Sub IndsætNyIT()
'
' Indsæt_række Makro
' Indsætter en tom række
'

    Sheets("Skabelon").Select
    Rows("1:1").Select
    Selection.Copy
    Sheets("IT").Select
    Dim rn As Range
    Dim rnNew As Range
    Dim i As Integer

    Set rn = Range("D1")
    Set rn = rn.End(xlDown) ' find første indtastning i kolonne D og spring over 2 overskriftslinjer
        Set rnNew = rn.Offset(2, 0).EntireRow
        rnNew.Insert
    For i = 1 To 10

      Next
End Sub

Bonus:
Kan der tilføjes noget til koden, således skærmen ikke blinker når makroen kører - da man kort kan se den skifter fane, kopierer indhold, går tilbage til fanen hvori der skal indsættes og derefter indsætter. Evt. i form af en indikator i procesbaren, som kører indtil makroen er færdigafspillet?
Avatar billede supertekst Ekspert
24. juli 2013 - 13:37 #1
Har for i = 1 to 10 noget med den ønskede gentagelse at gøre - eller?
Avatar billede finb Ekspert
24. juli 2013 - 17:37 #2
Flimmer:
I starten skriver du:
Application.ScreenUpdating=False

I slutningen skriver du:
Application.ScreenUpdating=True
Avatar billede Thorp Praktikant
25. juli 2013 - 10:32 #3
For i =1 to sheets("IT").Range("A3")

Indsæt din kode her.....

next i
Avatar billede msl_ddm Nybegynder
26. juli 2013 - 08:24 #4
Hej med jer

#finb
Perfekt, det var hvad jeg ønskede. Smid svar på den del - du får halvdelen.

#Supertekst og Thorp
For i = 1 to xx lader ikke til at have effekt på makroen som det ser ud nu. Er denne linje placeret forkert i makroen?
Avatar billede msl_ddm Nybegynder
26. juli 2013 - 08:32 #5
#Thorp

Din løsning virkede også efter lidt flytten rundt - min fejl.

Smid et svar og tusinde tak til dog også :)
Avatar billede Thorp Praktikant
26. juli 2013 - 09:07 #6
super, at du fik det til at virke :-)
Avatar billede msl_ddm Nybegynder
29. juli 2013 - 10:04 #7
#finb

Smider du også et svar.

Jeg går ud fra at jeg ikke kan splitte point med mindre 2 har svaret samtidig? :)