Avatar billede vovsegris Nybegynder
18. juli 2013 - 22:18 Der er 1 kommentar

Forskellige variabel values på samme side

Hej Eksperter

Jeg har en variabel ($navn)
Denne variabel går ind og finder en række i min database. Altså hvis variablen har $navn = HEJ, så findes rækken frem hvor værdien under NAVN-KOLONNEN er HEJ. Denne række er nu i brug og dataerne bruges i div'erne på siden. Altså div'ens billede er det der står under kolonnen billede med rækken hvor NAVN-KOLONNEN er HEJ.

Men problemet er at jeg har brug for flere forskellige rækker. Så i div1 skal $navn = nr1 (så rækken med navnet nr1 bruges), og i div2 skal $navn = nr2 (så rækken med navnet nr2 bruges). Hvordan gør man dette?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. juli 2013 - 21:43 #1
Kan du ikke bare lave en query per div?.

Ellers tror jeg man kan bruge denne query: mysql_query("SELECT * FROM Tabel WHERE navn = 'nr1', 'nr2'");, uden at hvide det.