Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juli 2013 - 10:33 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Beregning af timer

Jeg har et regneark hvor jeg har følgende:
Løntimer
Normaltimer
Timen før normal arbejdstid
1. 2. og 3. overtime
Øvrige overtimer

Løntimer er det eneste tal jeg kender så jeg skal beregne de 4 andre.
Jeg har indtil videre forestillet mig noget i stil med:

Normaltimer: check om løntimer er lig eller over et givet tal - indsæt tallet eller løntimer
Timen før normal: hvis starttid er min. 1 time før et tidspunkt så indsæt 1 ellers 0
1. 2. og 3.: hvis normaltimer + timen før + 3 >= løntimer indsæt 3. Hvis løntimer > normaltimer < normaltimer + timen før + 3 indsæt løntimer - (normaltimer + timen før)
Øvrige = løntimer - (normaltimer + timen før + 1. 2. 3.)

Men da det er vigtigt at det beregnes korrekt, så er al input velkommen.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juli 2013 - 10:57 #1
Skal det være via formel eller VBA?
18. juli 2013 - 10:59 #2
Du må jo af gode grunde også have start- og sluttidspunkter.

Kan du ikke uploade regnearket med en beskrivelse af hvad, der skal beregnes. Det er meget uklart i din beskrivelse.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juli 2013 - 11:29 #3
Har ikke mulighed for at uploade arket desværre.

Jeg mener dog også at teksten

eg har et regneark hvor jeg har følgende:
Løntimer
Normaltimer
Timen før normal arbejdstid
1. 2. og 3. overtime
Øvrige overtimer

Løntimer er det eneste tal jeg kender så jeg skal beregne de 4 andre.

beskriver rimeligt godt hvad det er jeg skal.
Avatar billede supertekst Ekspert
18. juli 2013 - 11:35 #4
?? i #1?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juli 2013 - 11:37 #5
>supertekst  det skal være formler
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
18. juli 2013 - 12:02 #6
Du kan finde alt om at regne med tid i Excel her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Tid/

Og, et komplet arbejdstidsskema, med eksempler på alt det, du beder om, her:
http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Arbejdstidsskema/

Lige til at downloade, og eventuelt selv rette formlerne lidt til, så de passer til dit behov :-)
18. juli 2013 - 12:10 #7
Det bliver jo ikke lettere af at du gentager den samme smøre.

Men det er jo op til dig, om du vil hjælpes.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. juli 2013 - 18:11 #8
>pistolprinsen    jeg har kigget på den side tidligere, men synes ikke lige at 'mine' problemstillinger er belyst i hans ark

>erikjuul  jeg ved næsten ikke hvordan jeg ellers skal forklare problemet. Det bedste jeg nok kan gøre ud over den tekst er at vise et billede af en kolonne i arket

https://dl.dropboxusercontent.com/u/65392149/ark.png
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
18. juli 2013 - 21:52 #9
Hej

prøv at se på denne er det noget i den stil?
http://gupl.dk/699156/
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
18. juli 2013 - 21:53 #10
hvor mange normal timer er om dagen ? og i hvilket tidsrum?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
19. juli 2013 - 07:10 #11
Hvornår starter den normale arbejdstid ? kl 06 eller kl 07 ?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. august 2013 - 06:52 #12
@bjarnehansen  kan du ikke lige smide et svar her så jeg kan lukke her - vi har jo også snakket sammen om det og det er næsten 100% i orden nu
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
22. august 2013 - 08:52 #13
ok det får du så her, det er rart at kunne hjælpe
Avatar billede hnonbo Nybegynder
12. januar 2014 - 18:08 #14
hugopedersen, kunne man evt se hvordan dit ark er blevet, jeg sidder og roder med det samme.. Lyder til du skal bruge det til atl overenskomsten.. Kan ikke lige få noget af mit til at gøre som jeg vil nemli..
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. januar 2014 - 19:57 #15
Det kan du da godt

https://dl.dropboxusercontent.com/u/65392149/TimeSeddel.zip

Du skal bare være obs på at det ikke er helt færdig :-)
Jeg blev aldrig færdig da ham vognmanden hvor jeg skulle bruge det hos lavede en svinestreg.

Skulle jeg lave noget nu, så skal det kunne beregne efter exportoverenskomsten - og den er sq lidt mere tricky at få lavet.

Hvis du laver noget om og får det til at virke bedre, så vil jeg meget gerne høre om det/se det.
Avatar billede hnonbo Nybegynder
12. januar 2014 - 22:17 #16
super, jeg kigger på det og skal nok lige give lyd fra mig hvir jeg kan hitte rundt i det og laver noget om.
Avatar billede hnonbo Nybegynder
01. april 2014 - 22:20 #17
Hej igen
Jeg har fået ny PC og kan derfor ikke se dit ark mere, og kan se jeg ikke kan downloade det, så jeg er gået i sving med et nyt ark og håber jeg får det til at virke..

Men hvordan har du lavet din formel, til at der f.eks. max må stå 3 timer i 1+3 overtime?

Har du fået dit ark til at virke helt og bruger du det til løn nu?