Avatar billede Mik2000 Professor
17. juli 2013 - 22:05 Der er 1 løsning

htaccess rewriting og links

Hej

Jeg har lavet nogle regler som omskriver mine links så adresserne bliver f.eks. www.domain.dk/side/overskrift/1

Den viser så f.eks. side.php?side=1

Det virker som det skal

Men de sider den viser, der skal man bruge links relativ til domænet - dvs. f.eks. /css/styles.css

Mit problem er at:
1: I WAMP hvor jeg tester lokalt, er localhost lig med www mappen, men der ligger den i en undermappe (da jeg har flere sider). Så her er den f.eks. localhost/minside/css/styles.css

2: På nettet ligger den ikke i en undermappe, så der vil det være www.minside.dk/css/styles.css

Når jeg bruger et link som: /css/styles.css
Så virker den derfor på mit domæne, men i wamp skal man rette det til /minside/css/styles.css for at det virker

Jeg kan heller ikke lave links som css/styles.css, da det jo så vil være i forhold til det adressen er omskrevet til, og derfor fejle begge steder.

Hvordan løser man dette, så man nemt kan lave både lokalt og på domænet, uden at gøre siden helt vildt tung med en masse ekstra kode?
Kan man evt. et eller andet stedet bede localhost/minside være base localhost for den side (og kun for den side) eller hvad gør man
Avatar billede Mik2000 Professor
18. juli 2013 - 01:03 #1
Løste det med:
if($_SERVER['HTTP_HOST'] == "localhost") {
    ?>
    <base href="http://localhost/minside/">
    <?php
}