Avatar billede razzia83 Nybegynder
17. juli 2013 - 10:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Deling af kontakter på tværs af firma - med sync til telefon

Vi kunne på min arbejdsplads godt bruge noget kontakt deling mellem medarbejderne, men det skal virke i både Outlook og på telefoner.

I den optimale verden laver jeg en mappe med alle medarbejdernes kontaktoplysninger mm. Den synkroniseres automatisk ud til alle medarbejdere på domænet og derfra videre til deres telefoner.

Virkeligheden ser ud som følger:
130 medarbejdere fordelt på 40 lokationer.
Vores mailserver er hostet ude i byen, men er en Exchange 2007 og Outlook 2010 er klienten. Vores telefoner er en blanding af iPhones, Android (HTC & Sony) og Windows Phone 8.

Kan den udfordring løses?

Indtil videre er jeg løbet i det problem, at det kun er mappen "Kontaktpersoner" der synkroniseres ned på telefonerne. Hvis jeg laver en mappe der hedder "Medarbejdere" eller lignende, så kan den ikke ses på telefonerne :(

Hvordan styrer man det i andre firmaer?

Tak for hjælpen!

Mvh.
Rasmus
Avatar billede komputerdk Mester
17. juli 2013 - 13:41 #1
Vi har en global liste på exchange.. På WP kan man søge efter kontakter og hvis man ikke selv har den, kan man søge videre i globallisten..

Det samme med Android - vil tro at det også gælder for iOS.. (kræver selvfølgelig man er koblet op til exchange).

Ellers kan man måske lave en fælleskontaktliste på en google konto og så dele den med alle / lave sync af den..

Men jeg er langt fra ekspert på området..
Avatar billede razzia83 Nybegynder
29. november 2013 - 00:22 #2
Jeg har ikke fundet rigtige løsning endnu, men har netop skiftet job, hvorfor spørgsmålet ikke er relevant for mig længere.

Derfor lukker jeg tråden - også fordi jeg er træt af at exp.dk sender mails hele tiden :)