Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. juli 2013 - 02:16 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

fejlsøgning på ASP onclick="switchMenu" funktion

så er den gal igen
vedligeholder en hjemmeside som pludselig overnight holder op med at virke

hosting-support mente jeg havde lavet ændringer, men efter at de har prøvet at rulle hele løsningen tilbage uden at det hjalp tror jeg ikke længere de mener det

hvilken information kan jeg komme med som kan være brugbar i problemløsning?

Jeg har nogle linjer der siger:

%>
    <SPAN class=brod><font size="3"><STRONG><b>Brugeradministration</b></STRONG></font></Span><br><br>
    <Div align=center><b><SPAN class=brod>Grøn = aktiv bruger&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Rød = deaktiveret bruger</Span></b><br><br></DIV>
    <Center><a href="#NyBruger" onclick="switchMenu18('Ny');"><b>Tryk her for at oprette en ny bruger</b></a><br><br></Center>
    <Center><iframe src='rediger.asp?Funktion=Bruger' name='iframeBrugerNy' id='iframeBrugerNy' marginwidth='0' marginheight='0' width='75%' height='0' scrolling='no' frameborder='0'></iframe></Center>
    <%

og linjerne ved switchmenu18 ser sådan ud:

function switchMenu18(obj) {
    document.all.iframeBrugerNy.style.height = '1px';
    var myDate=new Date()
    document.all.iframeBrugerNy.src = "rediger.asp?Funktion=Bruger&Mode=Ny&Frame=Ny&Rand="+myDate;
}

Har prøvet at erstatte rediger.asp med en tom fil for at fremprovokere en fejl men der kommer ingen fejl.

Derfor går min tanke på om der kan være problemer i syntax omkring henvisningen til rediger.asp

Men som sagt: hvilke informationer er relevante, og hvor kan jeg starte med at kigge hen?

mvh thomas
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2013 - 09:04 #1
Hvis det er en fejl i switchMenu er det en JavaScript fejl og ikke ASP - men start med at komme med fejlmeldingen eller et link ellers bliver det svært at gætte.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
11. juli 2013 - 10:17 #2
Jeg tror godt jeg ved hvad der er galt (Det der er understreget er det er ikke virker, og det er er fed er det du skal skrive i stedet).

  <SPAN class=brod><font size="3"><STRONG><b>Brugeradministration</b></STRONG></font></Span><br><br>
    <Div align=center><b><SPAN class=brod>Grøn = aktiv bruger     Rød = deaktiveret bruger</Span></b><br><br></DIV>
    <Center><a href="#NyBruger" onclick="switchMenu18('Ny');"><b>Tryk her for at oprette en ny bruger</b></a><br><br></Center>
    <Center><iframe src='rediger.asp?Funktion=Bruger' name='iframeBrugerNy' id='iframeBrugerNy' marginwidth='0' marginheight='0' width='75%' height='0' scrolling='no' frameborder='0'></iframe></Center>
    <%

og linjerne ved switchmenu18 ser sådan ud:

function switchMenu18(obj) {
    document.all.iframeBrugerNy.style.height document.getElementById("iframeBrugerNy").style.height = '1px';
    var myDate=new Date()
    document.all.iframeBrugerNy.src
document.getElementById("iframeBrugerNy").src = "rediger.asp?Funktion=Bruger&Mode=Ny&Frame=Ny&Rand="+myDate;
}
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2013 - 04:46 #3
hej igen - tak for input

har nu fået prøvet de ændringer som MadsHaupt nævner og det hjælper desværre ikke. Men har selv tænkt tanken om at det er noget javacript og ikke asp. Men det er da underligt at det holder op med at virke uden at der er pillet ved noget, eller er det meget normalt?

Mht fejlmeddelelser så er der ikke nogen. Jeg trykker på linket (som nede i statuslinjen står som http://domæne.dk/#NyBruger) og der sker lige præcis ingenting. Ingen fejl, ingen handling.

Et link er svært at komme med da det ligger inde på en side der er beskyttet af login, og jeg har kun et administratorlogin. Er der andre måder jeg kan anskueliggøre problemet på?
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2013 - 08:28 #4
heller ikke javascript-fejl?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juli 2013 - 04:56 #5
nej, der sker intet udover at siden lige refresher

MEN: nu sad jeg lige ved en PC der havde IE8 som default browser, og der virkede det som det skulle. Har lige testet det på en anden maskine med IE8 og det virkede på begge to.

Har lige uploadet screenshot
https://docs.google.com/file/d/0B84_YKIKwlsgMlFwU042ekpWdnc/edit?usp=sharing

Når man trykker på linket for oprettelse af ny bruger åbner indtastningsfelterne nedenfor - hvis det er IE8

Andre browsere viser bare brugersiden uden indtastningsfelterne (det er den almindelige siden til visning af brugere)

Siger det noget som helst nyttigt?
Avatar billede keysersoze Guru
14. juli 2013 - 09:49 #6
Hele din kode, både JavaScript og html, hører, med al respekt, fortiden til så der kan let være en masse der går galt - så når vi ikke kan se hele resultatet vil mit bedste forslag være at du starter din developer toolbar op og dels i console ser om der sker fejl og dels inspecter din markup under html for at se hvad der sker eller ikke sker af det forventede for jeg tror der sker flere ting vi ikke kan se ud fra dit eksempel, fx hvad der sætter højden på din iframe i sidste ende.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. juli 2013 - 12:56 #7
Hej - tak for input

Det er en side jeg har overtaget og jeg er enig med dig i at den er ved at være bedaget. Jeg arbejder normalt ikke i ASP og derfor er jeg lidt på bar bund i det her.

Vil det hjælpe hvis jeg kopierer stylesheet og der to asp filer ind her. Alternativt kunne jeg lave en aftale med dig om at jeg sendte admin login til dig men det bryder vel med princippet om at løsninger skal være fuldt tilgængelige + at jeg slet ikke ved om du vil være interesseret i det.

mvh t
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. juli 2013 - 13:07 #8
når jeg trykker på linket melder konsollen
SEC7115: :visited- og :link-typografier må kun adskille sig med hensyn til farve. Nogle typografier blev ikke anvendt på :visited.

men det er vel ikke årsagen?

når jeg skifter browsertilstand til IE7 kommer den samme fejl op men der åbner vinduet korrekt
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2013 - 13:11 #9
ASP eller ej, så er dette et javascript-spørgsmål så du ville have samme problem i .NET, PHP og sågar ren html :) css er som udgangspunkt også uinteressant i dette tilfælde.

Lav 2 dummy sider svarende til dit setup men bare med nonsens-data og i ren html, upload det og giv os et link - så kan alle kigge med.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. juli 2013 - 14:09 #10
sorry men det er jeg simpelhen ikke sikker på jeg kan finde ud af. har lige prøvet at barbere ned til noget html med samme funktioner men det fungerer ikke som hensigten

er det brugbart med de to kodefiler admin.asp og rediger.asp kopieret ind her eller kan man ikke se noget ud af det?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
16. juli 2013 - 22:02 #11
giver det mening at lukke her og oprette i javascript afdelingen?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. juli 2013 - 08:33 #12
hej - jeg gik lidt videre med tanken fra keysersoze om at man ikke kunne se hvor højden fra iframe blev sat

prøvede bare at ændre den direkte i

function switchMenu18(obj) {
    document.all.iframeBrugerNy.style.height = '200px';
    var myDate=new Date()
    document.all.iframeBrugerNy.src = "rediger.asp?Funktion=Bruger&Mode=Ny&Frame=Ny&Rand="+myDate;
}

og nu kommer den frem

noget af en lappeløsning måske men hvis det virker ...

tester det lige
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2013 - 19:12 #13
mon ikke der så ligger noget JavaScript inde i rediger.asp til at sætte højden med ved onload?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. juli 2013 - 22:19 #14
jeg har kigget overalt netop efter det sted hvor højden defineres men finder det ikke

1) det handler om højden på iframe
2) document.all virker ikke i FF

Så I har begge ramt på hvad det drejer sig om

Samtidig er der en if-forudsætning der definerer højden på iframe hvor moderne browsere går videre uden at eksekvere indholdet og derfor forbliver højden på iframe det som er sat i linjen document.all.iframeBrugerNy.style.height = '1px';
altså 1px

Skal stadig have fundet ud af hvad jeg så kan få til at fungere, det må jeg prøve mig frem med

Takker for ideer til hvor jeg skal starte.

Smider I et svar begge to så deler i pts

mvh thomas
Avatar billede keysersoze Guru
18. juli 2013 - 10:52 #15
svar
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. juli 2013 - 20:30 #16
MadsHaupt ?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
19. juli 2013 - 12:38 #17
svar