Avatar billede Weberen Nybegynder
08. juli 2013 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Float i HTML og CSS.

Hej, lige et lille spørgsmpl omkring float, jeg har det problem at når jeg laver en, med et logo, altså indslætter et logo som overskrift rykker min sidebar sig 20px; ned.

Det er ikke en seriøs hjemmeside, blot træning.

ses her.
http://peecee.dk/upload/view/415980

Jeg har floatet det sorte område "left"

.underoverskrift{
background: black;
float: left;
width: 90%;
min-width: 400px;
color: white;
}

og for min sidebar ser cssén sådan ud.
aside {
background: gray;
color: white;
min-width: 150px;
}

Hjælp hvad skal jeg gøre for at den ikke rykker sig de 20px ned når jeg tilføjer et logo som "overskrift"!
Avatar billede NielsErikP Mester
08. juli 2013 - 23:52 #1
Hej...

Kan du ikke bare sætte float:left på din sidebar.
Så skal du nok lige huske at sætte clear:both på et element efter de to.

float:left river elementer ud af siden normale "flow"...

float er fremragende til at skabe tekst omløb omkring et billede.
Man skal for det meste huske at bruge kode der ikke spolere det normale flow.. Så skal man til at hacke sig tilbage for at få andre elementer til at opføre sig ordentligt.
Men du kunne jo kigge på display: inline-block.
Avatar billede Weberen Nybegynder
09. juli 2013 - 09:56 #2
Jo har nemelig prøvet float; left, på min side bar, men det resultere dog kun i at min side bar falder ned under alt det andet lægger som en boks alene nederst, altså under de andre.
Avatar billede Weberen Nybegynder
09. juli 2013 - 19:25 #3
Et af mine problemer var at jeg brugte "%" til at fortælle min længde og brede, i stedet gav jeg mine to "bokser" på siden den samme størelse i breden som jeg har givet hele min side.
Avatar billede NielsErikP Mester
10. juli 2013 - 00:12 #4
Hej...

Godt du fik det løst :-)