Avatar billede zombien Juniormester
05. juli 2013 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wordpress - Hardcode en kontaktformular...

Hej Eksperter...

Håber der sidder nogle hardcore wordpress eksperter herinde...
jeg vil gerne hardcode en kontaktformular ind i mit template, da jeg ikke kan finde nogle af de pågældende plugins der understøtter onFocus/onBlur....

så snart jeg aktivere template siden, på kontakt siden kommer der bare BLANK skærm, ikke engang en fejl-besked...

håber nogle kan hjælpe

<i>
<?php
/*
Template Name: Kontaktsiden
*/
?>

<?php get_header(); ?>

<div class="clear"> </div>

<div id="container">

<?php get_sidebar('two'); ?>

<div id="content">

<?php

    @$kontakt_kontrol == $_POST['kontakt_kontrol'];

    if ( $kontakt_kontrol == 'abesjov' ) {

        @$kontakt_navn == $_POST['kontakt_navn'];
        @$kontakt_nummer == $_POST['kontakt_telefon'];
        @$kontakt_besked == $_POST['kontakt_besked'];

        // $to = 'modtager';
        $to = 'modtager';
        $subject = 'Ønsker at blive kontaktet...';

        $message = '';
        $message = $message . 'Besked sendt fra Domæne.dk <br /><br />';
        $message = $message . 'Navn: ' . $kontakt_navn . '<br />';
        $message = $message . 'Telefon: ' . $kontakt_nummer . '<br />';
        $message = $message . 'Besked: ' . $kontakt_besked . '<br />';
        $message = $message . '<br />Beskeden er sendt fra ' . $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

        $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
        $headers = $headers . 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
        $headers = $headers . "from:afsender";

        mail($to, $subject, $message, $headers);

        $kontakt_kontrol = '';

        $_SESSION['Sendt_afsted'] == 'Din besked er hermed afsendt!';

    }

?>

<form method="post" action="/kontakt/">
<input type="text" class="kontaktfelt_txt" name="kontakt_navn" value="Dit navn" onfocus="if (this.value=='Dit navn') {this.value=''}" onblur="if (this.value=='') {this.value='Dit navn'}">
<input type="text" class="kontaktfelt_txt" name="kontakt_telefon" value="Dit telefon nr." onfocus="if (this.value=='Dit telefon nr.') {this.value=''}" onblur="if (this.value=='') {this.value='Dit telefon nr.'}">
<textarea class="kontaktfelt_textarea" name="kontakt_besked" onfocus="if (this.value=='Skriv en kort besked. Fx. Ja tak, jeg &oslash;nsker at blive kontaktet.') {this.value=''}" onblur="if (this.value=='') {this.value='Skriv en kort besked. Fx. Ja tak, jeg &oslash;nsker at blive kontaktet.'}">Skriv en kort besked. Fx. Ja tak, jeg &oslash;nsker at blive kontaktet.</textarea>
<input type="hidden" value="abesjov" read-only name="kontakt_kontrol"><br />
<?php

    if ( isset($_SESSION['Sendt_afsted'] ) {

        echo $_SESSION['Sendt_afsted'];

        $_SESSION['Sendt_afsted'] == '';

    }

?>

<input type="image" src="/wp-content/themes/mit_template/includes/image/btn_send.png" class="kontaktfelt_send">
</form>

</div>

<div class="clear"> </div>

<?php get_footer(); ?>
</i>
Avatar billede crille121299 Nybegynder
05. juli 2013 - 22:35 #1
Prøv det her :)
Er ikke helt sikker

<i>
<?php
/*
Template Name: Kontaktsiden
*/

<?php get_header(); ?>

<div class="clear"> </div>

<div id="container">

<?php get_sidebar('two'); ?>

<div id="content">
?>

<?php

    @$kontakt_kontrol == $_POST['kontakt_kontrol'];

    if ( $kontakt_kontrol == 'abesjov' ) {

        @$kontakt_navn == $_POST['kontakt_navn'];
        @$kontakt_nummer == $_POST['kontakt_telefon'];
        @$kontakt_besked == $_POST['kontakt_besked'];

        // $to = 'modtager';
        $to = 'modtager';
        $subject = 'Ønsker at blive kontaktet...';

        $message = '';
        $message = $message . 'Besked sendt fra Domæne.dk <br /><br />';
        $message = $message . 'Navn: ' . $kontakt_navn . '<br />';
        $message = $message . 'Telefon: ' . $kontakt_nummer . '<br />';
        $message = $message . 'Besked: ' . $kontakt_besked . '<br />';
        $message = $message . '<br />Beskeden er sendt fra ' . $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

        $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
        $headers = $headers . 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
        $headers = $headers . "from:afsender";

        mail($to, $subject, $message, $headers);

        $kontakt_kontrol = '';

        $_SESSION['Sendt_afsted'] == 'Din besked er hermed afsendt!';

    }

?>

<form method="post" action="/kontakt/">
<input type="text" class="kontaktfelt_txt" name="kontakt_navn" value="Dit navn" onfocus="if (this.value=='Dit navn') {this.value=''}" onblur="if (this.value=='') {this.value='Dit navn'}">
<input type="text" class="kontaktfelt_txt" name="kontakt_telefon" value="Dit telefon nr." onfocus="if (this.value=='Dit telefon nr.') {this.value=''}" onblur="if (this.value=='') {this.value='Dit telefon nr.'}">
<textarea class="kontaktfelt_textarea" name="kontakt_besked" onfocus="if (this.value=='Skriv en kort besked. Fx. Ja tak, jeg &oslash;nsker at blive kontaktet.') {this.value=''}" onblur="if (this.value=='') {this.value='Skriv en kort besked. Fx. Ja tak, jeg &oslash;nsker at blive kontaktet.'}">Skriv en kort besked. Fx. Ja tak, jeg &oslash;nsker at blive kontaktet.</textarea>
<input type="hidden" value="abesjov" read-only name="kontakt_kontrol"><br />
<?php

    if ( isset($_SESSION['Sendt_afsted'] ) {

        echo $_SESSION['Sendt_afsted'];

        $_SESSION['Sendt_afsted'] == '';

    }

?>

<input type="image" src="/wp-content/themes/mit_template/includes/image/btn_send.png" class="kontaktfelt_send">
</form>

</div>

<div class="clear"> </div>

<?php get_footer(); ?>
</i>
Avatar billede zombien Juniormester
06. juli 2013 - 11:59 #2
Hmmm så snart jeg benytte din kode, støder jeg på en serverfejl

Websitet fandt en fejl under hentning af http://domæne.dk/kontakt/. Det kan være under vedligeholdelse eller konfigureret forkert.
Avatar billede zombien Juniormester
06. juli 2013 - 12:00 #3
en HTTP 500 intern serverfejl
Avatar billede zombien Juniormester
06. juli 2013 - 12:08 #4
<?php
/*
Template Name: Kontaktsiden
*/

<?php get_header(); ?>

og denne fejl er selvfølgelig bleven rettet :)
Avatar billede zombien Juniormester
06. juli 2013 - 22:01 #5
?
Avatar billede zombien Juniormester
08. juli 2013 - 12:02 #6
Der er ingen som kan hjælpe med dette problem?
Avatar billede zombien Juniormester
08. juli 2013 - 12:06 #7
har flyttet den over i den korrekte kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/983261