Avatar billede Chenowen Nybegynder
05. juli 2013 - 08:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overfør worksheets fra en workbook til en anden vha. VBA

Hej Eksperter,

Er det muligt at overføre alle worksheets/faner fra en workbook til en anden ved hjælp af VBA, når jeg ikke vil kende navnet på den workbook jeg ønsker at overføre fanerne fra? Jeg tænkte at der måske kan laves en kode, som fungerer hvis jeg har begge workbooks åbne, og man derigennem kan copy fra en åben workbook, og overføre til den aktive workbook? Macroen skal nemlig køre fra den workbook jeg ønsker at kopiere til! Håber det er forståeligt, ellers må i endelig sige til.

- Jeppe
Avatar billede kabbak Professor
05. juli 2013 - 13:29 #1
prøv med

Public Sub HentArk()
Dim WB As Workbook, SH As Worksheet
For Each WB In Workbooks
If WB.Name <> ThisWorkbook.Name Then
  WB.Activate

For Each SH In ActiveWorkbook.Sheets
    SH.Copy Before:=ThisWorkbook.Sheets(1)
    Next
    End If
    Next
End Sub
Avatar billede Chenowen Nybegynder
08. juli 2013 - 08:31 #2
Hej Kabbak, koden fungere, men lige et hurtig spørgsmål! Fanerne bliver kopieret over i omvendt rækkefølge, så er det muligt at modificere ovenstående kode, så fanerne bliver kopieret i den rækkefølge de er i workbook'en der blive kopieret fra?
Avatar billede kabbak Professor
10. juli 2013 - 22:57 #3
Public Sub HentArk()
Dim WB As Workbook, SH As Worksheet, Efter As String
Efter = ThisWorkbook.ActiveSheet.Name

For Each WB In Workbooks

If WB.Name <> ThisWorkbook.Name And InStr(1, UCase(WB.Name), "PER") = 0 Then
X = WB.Name
  WB.Activate
For Each SH In ActiveWorkbook.Sheets
    SH.Copy after:=ThisWorkbook.Sheets(Efter)
    Efter = SH.Name
  Next
  Exit Sub
    End If
Next

End Sub
Avatar billede Chenowen Nybegynder
11. juli 2013 - 11:49 #4
Tak for det Kabbak, det virker helt upåklageligt!