Avatar billede Furfuras Nybegynder
03. juli 2013 - 06:35 Der er 3 kommentarer

Internet for en dag

Hej Alle.

Jeg benytter en rouder fra fullrate (Zyxel P-2601HN-F1)til at komme på internettet med.
Vi har 2 stationærer computere og 2 Iphone.
Hvis jeg bare benytter automatiseret indstillinger, konflikter computerne i et væk. Dvs. der er aldrig (næsten) problemer med telefonerne med at komme på netværket.

I computerne bruger jeg LogiLink Wireless LAN PCI Card 300 MBit 802.11n 2T2R netkort.
http://www.logilink.org/showproduct/WL0066.htm?seticlanguage=en&seticlanguage=en

Hvis jeg definere TCP/IP indstillingerne med IP adresse, undermaske, standartgateway og DNS-server på alle enhederne fungere netværket som en drøm... i ca 24 timer... derefter konflikter HELE netværket..

ahhh.. what to do !!!
Da det primært er computerne jeg har problemer med (og når windows 7 selv skal diangostiserer siger den IP konflikt),
er det så fordi det er nogle skod netkort jeg har købt ?
eller er det routeren fra fullrate der er talentløs ? eller det jeg selv mest helder til, altså en fejl 40 (mig).

Kan nogle hjælpe mig med at sætte et stabilt netværk op så jeg kan genvinde respekten hos min hustru og se ud som om jeg ved hvad jeg gør !?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juli 2013 - 07:14 #1
I routerens web panel skal du tjekke om dhcp er slået til og der kan du os angive iper til computerne.. Unødvendigt at gøre i computerne når routeren kan dette...
Avatar billede jokkejensen Novice
03. juli 2013 - 11:35 #2
Mit gæt er at du tage en IP inden for DHCP ranged, altså sørg for at tage en udfra dem som den automatisk tildeler. ex *.*.*.30.. Du kan se under DHCP hvilke adresser der er resserveret.

Vh
Avatar billede Furfuras Nybegynder
30. december 2013 - 07:08 #3
Kære Alle og tak for hjælpen.
Problemet løste sig ved at jeg skiftede internet udbyder og derved modem/router.

Tak for råd.