Avatar billede sonja47 Nybegynder
02. juli 2013 - 01:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

åbning af dokument med adgangskode

hjælp hurtigt
jeg har skrevet alle mine adgangskoder i et dokument og troede jeg var genial at gemme det med en adgangskode.
men nu ved jeg ikke hvordan jeg åbner dokumentet.

gemt i open office, Windows 7
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 01:56 #1
Ehh hvis man bare kunne åbne det via en "genvej" så var det jo nytteløst at bruge password i første omgang.

Open Office bruger 128-bit Blowfish encryption, yderlig bruges salt, hvilket absolut ikke er sjovt at lege med.

Teoretisk kan du brutoforce det hvis dit password er meget kort og ikke består af andet end små bogstaver.

I praksis vil jeg sige at du skal glemme det.

Det eneste jeg måske kan foreslå dig er, hvis du har haft dit dokument liggende under flere filnavne, hvor af mindst et ikke er beskyttet af password, så kan du via filerecovery måske få det ikke beskyttede (slettede) dokument frem.
Avatar billede sonja47 Nybegynder
02. juli 2013 - 02:30 #2
kan det virkelig passe, at jeg bare skal glemme det?
jeg har ikke glemt adgangskoden, men ved ikke hvordan jeg skal bruge den for at åbne dokumentet.

hvis jeg nu havde gemt dokumentet i Word, kunne jeg så åbne det igen?
Avatar billede sonja47 Nybegynder
02. juli 2013 - 03:32 #3
jeg har faktisk løst problemet. Ved at finde et gendannelsespun kt, kunne jeg gendanne filen, og så skrive adgangskoden. og nu virker det hver gang. for en sikkerheds skyld har jeg udskrevet listen, og vil gemme den et sikkert sted!.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. juli 2013 - 11:16 #4
Ahh som du kan se troede jeg det var koden du havde glemt.

Som jeg læser post #3 var det filen du havde mistet, men det fremgår hverken af spørgsmålet eller post #2.

Godt du fik det løst.