Avatar billede jeromaka Praktikant
27. juni 2013 - 18:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installering på ny HD

Vores HD stod af på Acer Aspire 1410. Så vi har købt en ny HD og smidt i den, og kontaktede Acer for at høre med en ny windows vista cd. De fik også at vide at det skulle installeres på ny HD.

Vi har modtaget cd'erne og ville installe windows vista og har fulgt deres vejledning.

Men noget går galt undervejs i installationen...
Har forsøgt at tage et billede af skærmbilledet (http://billedeupload.dk/images/QcinI.jpg)

Er der nogle som kan fortælle os hvad der går galt, så vi kan få fikset vores computer?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 18:16 #1
Det må forstås sådan, at bios ikke får kontakt til DVDén? Er du sikker på, at computeren booter på¨DVD drevet som 1.ste boot?
Avatar billede jeromaka Praktikant
27. juni 2013 - 18:28 #2
Ja det har vi sat den til, og den har også kørt 1. cd, og bedt om nr. 2, og nr. 3 cd :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 18:42 #3
3xCD det lyder noget gammeldags, men det er måske også en gammel PC?
Hvis alle 3 CDér er kørt ind, er det måske, som man ser for neden, en boot fil som mangler. Hvis installationen ellers er gået glat, kan boot filen måake repareres fra 1.ste CD, under "reperation". Ellers er det nok en ommer desværre.
Man skal selvfølgelig, efter installationen, være sikker på, at den booter på HDD.
Avatar billede jeromaka Praktikant
27. juni 2013 - 18:49 #4
Det er anpå hvad gammel er jo :-) Den er fra 2010.

På de cd'er Acer har sendt står der...
cd 1: AS1410 - SCD - VHP32 - Bootable - Disc 1/1
cd 2: AS1410 - RCD - VHP32AT - Danish - Disc 1/2
cd 3: AS1410 - RCD - VHP32AT - Danish - Disc 2/2

Beskeden kom imens cd 3 var i dvd-drevet.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. juni 2013 - 19:17 #5
Som jeg ser det, siger den at du skal indsætte Disk1 igen, og så følge de 3 trin den beskriver....

har du prøvet det?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 19:23 #6
Og jeg må sige, at jeg ikke forstår det med 1/1 1/2 og 2/2 men der må vel stå på diskene hvad de indeholder, og hvad rækkefølgen er.
Avatar billede jeromaka Praktikant
27. juni 2013 - 20:51 #7
Forsøger lige igen, helt forfra...

Det er sådan nogle recovery cd'er står der i brevet fra Acer.
Avatar billede jeromaka Praktikant
27. juni 2013 - 21:15 #8
Efter et forsøg på installering igen får vi denne besked, når den næsten er færdig med disk 3:

http://billedeupload.dk/images/HmIB.jpg

Og den spytter disk 3 ud
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 22:55 #9
The file or directory... Den er da pebret. Det er jo en helt ny HDD. Men ok, derfor kan der godt være klosterfejl. Kan du se på CDén om der er nogen ridser?
Ja så er der vel ikke andet at gøre, end at ringe til Acer - Eller
brænde en Hirens boot CD, og undersøge CDén med et program som hedder gparted. Med det kan man slette HDD partitionen og oprette en ny partition, ligesom man kan undersøge HDD fysisk.
Hvis Hirens har interesse er linket: http://www.hirensbootcd.org/download/
For download, rul ned til den grønne pil. Det er en Iso som skal brændes til en bootfil. Hvis du ikke kender det, så bare spørg, det er ikke vanskeligt, bare lidt tidskrævende. Men så læser man da noget, og så er tiden jo brugt godt.
Avatar billede jeromaka Praktikant
30. juni 2013 - 10:20 #10
Ingen ridser på cd'erne de ser helt nye ud, de burde også være lavet til os, fordi de skulle bruge vores windows vista home premium nøgle.

Vi har prøvet at brænde Hirens boot cd, og starte op fra den, men det vil computeren ikke. Den bliver ved med at stå med dette billede på http://billedeupload.dk/images/QcinI.jpg

Lige meget om der bliver trykket ESC eller ENTER kommer vi tilbage til samme billede.

Computeren er sat op til at starte op fra dvd-drev.
Avatar billede jeromaka Praktikant
23. november 2013 - 19:31 #11
Intet lykkes og vi måtte til sidst give op, og kontakte Acer.

De blev ved med at sige at de ville sende nye skiver, og da der stadig ikke var kommet nogle efter flere opkald. Og vi til sidst sendte en mail til en af de øverste inden for Acer i udlandet, skete der pludselig noget.

Acer i Danmark kontaktede os, og bad os sende vores bærbar til dem, og de ville installere windows for os, og give os vores 400 kr for skriver tilbage.

En fragtmand hentede bærbar og kom retur med den, og den virker... Men en kamp uden lige at få de 400 kr for de cd'er som ikke virkede.

de er først gået ind på kontoen i forgårs.