Avatar billede Godfather75 Nybegynder
27. juni 2013 - 14:29 Der er 1 løsning

Hvilken kryptering til database?

Hej håber at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne kryptere
nogle data til en lokale database på en mobile. Det skal laves i javascript og da har jeg kigget på https://github.com/wwwtyro/cryptico og https://code.google.com/p/crypto-js/

Og nu kommer spørgsmålet: hvilken kryptering skal jeg vælge? skal det være Md5, AES, SHA, Rabbit Eller DES

Hvad ville være det klogeste?:-)
Avatar billede mon123 Nybegynder
27. juni 2013 - 15:50 #1
Hej.

Det kommer meget an på hvilken slags data der er tale om, hvis det er data af meget følsom karakter giver det mening at bruge den stærkeste kryptering, og bruge mange resourcer på at sikre dem, hvis der derimod er tale om data af ikke sensitiv karakter kan man bruge en svagere kryptering.

Af de algoritmer du foreslår er 3 af dem krypterings algoritmer, MD5 og SHA (SHA0, SHA-224, SHA-256, SHA-384 og SHA-512) er hash algoritmer, de kan ikke betegnes som kryptering da der ikke er nogen nøgle til at få klartekst tilbage igen. Den eneste måde at omdanne en hash til klartekst er ved at løbe alle kombinations muligheder igennem indtil man rammer lige den kombination der giver klarteksten. Hvor en kryptered meddelse/data har en nøgle der bruges til at omdanne det kryptered til klartekst.

Jeg vil gætte på, uden at vide noget om din data, at AES eller DES er mere end tilstrækkeligt.

Venlig hilsen Mads Nielsen