Avatar billede bing89 Nybegynder
16. juni 2013 - 10:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til for loop (php)

Jeg vil gerne have for-løkken til at, udskrive 3 "<tr>", men for efter de 3, vil jeg gerne have at den tilføjer en <td> ved øverste <tr>...

tabellen skal bruges i en footer som en menu..
menuen bliver udskrevet via database og en while løkke.

Efter for-løkken skal koden se sådan ud:
<table>
<tr>
<td>Side 1</td>
<td>Side 4</td>
</tr>
<tr>
<td>Side 2</td>
<td>Side 5</td>
</tr>
<tr>
<td>Side 3</td>
<td>Side 6</td>
</tr>
</table>

<td> skal ikke begrænses, men skal bare køre så længe der er menupunkter..

På forhånd tak.
Avatar billede didakt Nybegynder
17. juni 2013 - 22:44 #1
Må jeg anbefale at du bruger float eller inline-block i stedet?

Eksempel:

<div id="footer" style="text-align: center;">
  <?php
  foreach($pages as $page) {
    echo '<div style="display: inline-block; width: 33%; text-align left;">' . $page . '</div>';
  }
  ?>
</div>
Avatar billede bing89 Nybegynder
22. juni 2013 - 13:55 #2
Beklager min sene tilbage melding, men jeg har siddet til eksamen hele sidste uge.. :) men smid et svar, så får du dine point.. -- Tak for hjælpen :)
Avatar billede didakt Nybegynder
22. juni 2013 - 14:03 #3
Håber det gik godt!
Avatar billede bing89 Nybegynder
22. juni 2013 - 14:29 #4
:) Det var kun at lave selve hjemmesiden, skal først forsvare den mandag.. Men alt under 12 vil være en skuffelse.. ( Det er kun grundforløbet)