Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2013 - 21:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan ikke boote min backup fra hdd

hej  jeg ha kørt min backup ind windows server 2011 SBS fra usb HDD og jeg kan se at i Computer har jeg 2 disk drive  som hdder  Lokal disk (C:) og en Lokal disk (D:) og min Lokal disk (D:) er min backup  med mine service i  men de er ikke i den som jeg er på nu  jeg håber i forstår ??:)  men hvordan får jeg D over i C så den boote fra C ??? hilsen Rasmus :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2013 - 21:14 #1
Hej, Rasmus.

  Hvordan er den backup lavet - er det en klon af en disk, Windows Backup eller noget helt tredje?

  Hvis det er en klon, kunne du jo bare klone den tilbage til den disk, der sidder i din server - så er den ged barberet.

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2013 - 21:41 #2
når jeg går ind i computer har jeg en som hedder Lokal disk C:) og en ande som´Lokal disk  D:)  og i disk D  kan jeg se at alle mine service i  men hvordan får jeg den tl at boote fra D ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2013 - 21:48 #3
Det helt korte svar: Ændre boot-device i din BIOS.
Du skal jo så nok lige have i baghovedet, at hvis det lykkes dig at starte Windows op, er den værdiløs som backup.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2013 - 21:58 #4
backup er på usb disk men skal jeg ind i BIOS skal jeg ikke ind i Boot.ini
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2013 - 22:27 #5
Gør du bare det - så er du 150% sikker på at stå med to diske, der er ubrugelige....

Nej: Disken ud af den USB-fætter, sæt den i serveren og sæt den til at boote fra den. Alt andet er dødfødt.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2013 - 22:52 #6
jeg har slette alle partition
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 02:00 #7
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2013 - 08:52 #8
Ja, Windows Backup er naturligvis en del af OS'et.

Men for nu at citere spørgsmålet oppe i #1: " Hvordan er den backup lavet - er det en klon af en disk, Windows Backup[b] eller noget helt tredje?"

For at du kan lave en BMR (Bare Metal Recovery), forudsætter det jo, at du allerede har en backup, der er lavet med Windows Backup, der indeholder [b]BMR-delen
- har du det?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 11:11 #9
den kan ikke boote men kan man lave en Post-Install

eller kan man ikke lave en bckup med windows backup også boote vil windows server dvden og vælger Recovery
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 11:13 #10
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2013 - 14:40 #11
Jeg kan simpelt hen ikke hjælpe dig, når du ikke svarer på, hvad jeg spørger dig om. Jeg kan ikke sidde og gætte på, hvad du har lavet og hvordan, vel?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 14:50 #12
det er et image  ved ikke om det er vhd
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 14:52 #13
den er lavt i http://www.google.dk/search?q=windows+server+backup&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47883778,d.Yms&biw=1301&bih=538&um=1&hl=da&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=aWO8UcGeAcjZsgaAqYGQAQ#facrc=_&imgrc=E8qX5xRwn0UOGM%3A%3B_dls32tHpYRexM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.simple-talk.com%252Fiwritefor%252Farticlefiles%252F786-Fig1-windows-server-backup-630x415.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.simple-talk.com%252Fsysadmin%252Fexchange%252Fexchange-backups-on-windows-server-2008%252F%3B630%3B415
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2013 - 18:59 #14
Du ved vel, hvordan du har lavet backup'en?

Ellers er der jo kun den sure vej: Så må du i gang med at bygge serveren op fra bunden igen og så lære af dine fejl; altså få lavet en ordentlig backup (inklusive BMR-data) og så prøve restore af bagefter.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 21:39 #15
prøøver :)
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 23:59 #16
den  der windows backup skal den boote via windows server dvden ???
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2013 - 00:22 #17
så dur den den skal boote via windows server SBS DVDEN
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. juli 2013 - 09:12 #18
Det troede jeg var indlysende - du skal selvfølgelig boote fra det medie, der hører til serveren og starte din restore derfra...
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2013 - 17:25 #19
det fandt jeg ud af