Avatar billede Poulsenb Nybegynder
11. juni 2013 - 07:23 Der er 9 kommentarer

Gendannelse af tabt dokument på usb?

Hej alle!

Jeg er igang med en vigtig eksamensopgave.
Da jeg var færdig med at arbejde på den i går, knækkede mig usb-stik, og det virker overhovedet ikke nu.
Jeg har været så smart at jeg kun har gemt den på usb-stikket.
Jeg kan se filen når jeg går ind i word i ''seneste dokumenter'', men så snart jeg prøver at åbne den står der ''Mappenavn er ugyldigt''

Kan man på nogen måde gendanne filen hvis den kun er gemt på usb-stikket, og ikke på computeren, hvis man altså bare har haft den åbnet på computeren?

Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe!!
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2013 - 08:25 #1
Vi skal lige have på plads hvad der er defekt.
Er det usb pinden eller stikket i computeren?
Er det computeren der er problemet kan du prøve at sætte usb pinden i en anden pc og evt prøve med et af disse programmer:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. juni 2013 - 11:35 #2
Hehe, takker! Men hvorfor fa'en kan andre se kommentarer, som jeg ikke har oprettet endnu?

Grunden til, at jeg ikke sendte det var, at der var kommet nye kommentarer, mens jeg skrev mit indlæg. Jeg havde ikke lige tid til at tilføje noget "kloge ord" med det samme, så jeg ventede, i sikker forvisning om, at ingen kunne se det indlæg, som jeg jo ikke havde oprettet endnu... :-)
Avatar billede Poulsenb Nybegynder
11. juni 2013 - 10:55 #3
Det er selve usb-stikket der er knækket. Den sølv-dims man sætter ind i computeren og knækket af fra den anden del, så det virker overhovedet ikke. Har endda prøvet at sætte det sammen, og ind i en anden computer. Men det bliver ikke registreret, så det må være usb-stikket der er defekt :(

Der ligger dog stadig en genvej af dokumentet på computeren, ved bare ikke om det på nogen måde er muligt at gendanne den?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juni 2013 - 11:09 #4
Du er ude i at skulle skille det ad og lodde de 4-6 forbindelser.
Evt lodde ledninger på og føre dem over til en anden USBstick som du kun bruger det yderste af.

Det er ikke mere kompliceret end enhver finmekanikker bør kunne lave en nødløsning.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. juni 2013 - 11:27 #5
Afsendt for fedeko Husk at trykke Opret efter Preview
Det er jo godt nok en MEGET ringe trøst, men du er langt fra den første, der løber i det problem.

Hvis man absolut vil nøjes med at gemme sine vigtige dokumenter ét sted (kan IKKE anbefales!!), så er en USB-ping et af de dummeste medier man kan vælge. De kan selvfølgelig gå i stykker, som det er sket for dig, men oftest bliver de simpelhen bare væk (de er jo ikke så store), og så er alt håb om at få de vigtige data tilbage i hvert fald definitivt ude.
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. juni 2013 - 11:39 #6
#5 Det er så åbenbart et kendt problem, kan jeg se:
http://www.eksperten.dk/spm/889903

Og den kære CoAdmin har nu kigget på det i godt 3,5 år, åbenbart uden at gøre noget ved det...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juni 2013 - 15:16 #7
#6
Det er ganske normal hastighed af ham.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2013 - 15:57 #8
#2 Det er kun en genvej der refererer til din usb pind som er defekt.
Det kan ikke bruges til noget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juni 2013 - 23:12 #9
#8 Helt enig, hans eneste løsning står oppe i post #3