Avatar billede vovsegris Nybegynder
10. juni 2013 - 19:10 Der er 3 kommentarer

Kommentarer på forskellige sider

Hej Eksperter

Jeg har brug for noget hjælp. Jeg har lavet en form med nogle inputs. Det fungerer som en kommentarboks der sender det hele til min database og derefter printes det fra databasen som en kommentar. Men problemet er at der er jo forskellige kommentarer til forskellige sider.

Så hvordan gør jeg så når jeg skriver en kommentar på side a bliver den sendt til databasen og skrevet ud, men KUN skrevet ud på side a. Altså den må kun printe kommentarerne skrevet fra side a og ikke dem der ligger i samme tabel men er skrevet på side b??
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2013 - 20:09 #1
Hver side må have et form for id og det skal de gemme i en kolonne i din kommentar tabel - det er det der hedder en relation. Når du så skal have data ud skal du bare have en where-statement på din SQL så du kun selecter dem ud hvor id stemmer overens med din sides id.
Avatar billede vovsegris Nybegynder
10. juni 2013 - 21:56 #2
Jeg bliver lige nødt til at forstå noget.

- Min sider har et id - hvad er det? Navnet som den er gemt i eller...???

Så skal jeg oprette en kolonne med disse id'er. Så når en kommentar bliver skrevet vil sidens id blive skrevet i kolonnen.

I min query der kalder data fra databasen skal jeg altså kun hente de data der har det samme id som den pågældende side... Men hvad er disse id'er?? Er det noget du selv finder på?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2013 - 08:55 #3
Det er noget du selv kan finde på. Hvis det er nyheder du vil have folk skal kunne kommentere, kan du jo bare give den en ID i databasen hvis den ikke allerede har dette.

så laver du en ny Table som hedder f.eks. Comments:

CommentID int, // Bare for at den også har en id
NewsID / PageID int, // Hvad nyhed, side denne comment tilhører
UserID int, // Hvilken bruger der har skrevet
CommentText nvarchar(299), // Hvad der blev skrevet
CreatedOn DateTime, // Hvornår den blev skrevet
Deleted bit, // Om du har slettet den (spam eller andet)

så kan du bare
Select * from Comments
Where NewsID = "Denne sides id"
and Deleted = 0        // Så dem du har slettet ikke bliver vidst

Håber dette her gav lidt mening