Avatar billede nikl1597 Nybegynder
09. juni 2013 - 11:58 Der er 8 kommentarer

Minecraft bukkit server plugins

HEj jer der ude!! :D
Jeg har brug for jeres hjælp :-D jeg vil gerne have en fed server men jeg ved ikke hvilke plugins jeg skal/kan bruge til den...har hørt at de alle skal være up to date :D så ville lige spørge jer om i ved hvilke plugins jeg kan downloade. (min server virker fint) så jeg har kun brug for hjælp til plugins :D
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juni 2013 - 15:47 #1
Her er plugins: http://plugins.bukkit.org/

Det er op til dig hvilke du vil bruge, men husk plugins kan gøre serveren langsommere og konflikte så jeg tror næppe du er klar over hvordan det håndteres?
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
09. juni 2013 - 16:27 #2
Du downloader dine plugins fra bukkit.org/. Hvilke nogle du vil downloade bestemmer du selv, men husk nogle plugins kræver en del redigering før de virker som du gerne vi have dem.

Du skal dog også tænkte på hvor meget RAM du har dedikeret til din server, det som #1 siger er delvis forkert og delvis rigtigt. Altså din server bliver ikke langsommere, hvis du har mange plugins på. De fylder bare mere, og så hvis din server bliver fyldt så lukker den.

Basic Plugins:

Economy (til at holde styr på in-game økonomien)
Faction (så fokl kan lave deres egne klaner)
Essentials (indeholder alle basic ting til serveren)
Groupmanager (Så du kan holde styr på hvilke grupper de forskellige spillere tilhøre)

Håber det kan hjælpe dig :)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juni 2013 - 18:48 #3
#2 nok er det lang tid siden jeg har spillet minecraft/bukkit men synes da dette link giver mig ret: http://forums.bukkit.org/threads/what-do-bukkit-plugins-use-ram-or-cpu.148084/
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
14. juni 2013 - 14:48 #4
#3 det der står derinde er blot et forum hvor forskellige, personer kan skrive deres mening og kommentarer, ikke ens betydning med at det er rigtigt. Din server vil altid være lige hurtig, det er blot spørgsmålet om der er nok plads til at holde den stabil.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 15:25 #5
#4 nu mener jeg jo heller ikke at ens 2.8 ghz i7-860 processor pludseligt bliver til en 2 Ghz eller at ens 4 Gb pludseligt bliver til 512 MB (ihvertfald ikke fysisk, men at 4 GB har en grænse lige såvel som en i7 cpu...
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
14. juni 2013 - 23:00 #6
Nej det har jeg da heller ikke sagt. Du har bare hentydet til at ens Server blev langsommere jo flere plugins man havde på. Som jo bare er forkert (Sorry to say)
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juni 2013 - 23:13 #7
#6 lad mig skrive det på en anden måde så.. Ram og cpu (nok os hdd) vil blive belastet mere af plugins og snakker ikke om de første små plugins eller om de første spillere (medmindre pluginsne konflikter og brugerne bruger mods der gør at server skal arbejde mere for nogen end hvsd den normalt skulle )

Dernæst kommer det jo os an på serverens hw før den begynder og blive ustabil selvom alting har en grænse..
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
16. juni 2013 - 17:22 #8
#7 Nu lader vi lige som om, du har en ny computer. Og du så downloader et tungt program på den, Så bliver du cpu ikke belastet. I alle minecraft servere afhænger stort set alt af dine RAM. Din Server bliver ikek ustabil medmindre du får opbrugt dine ram eller noget bliver beskadiget.... Punktum....  Selvfølgelig kan den også blive ustabil af dårlig forbindelse, men intet andet.......