Avatar billede rix Praktikant
08. juni 2013 - 14:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Lukket milijø

Tænkte på om man kunne kalde en function eller class uden at den har muglighed for at bruge global?

Har søgt lidt på det men synes ikke jeg kunne finde noget nyttigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2013 - 17:04 #1
global er en del af PHP sporget og kan naeppe slaaes fra.

Typisk vil man loese den slags oensker ved:
- definere en coding convention
- checke (enten med manuel review eller med automatiske check tools) at coding convention overholdes
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. juni 2013 - 17:43 #2
Altså du kan jo lave en midlertidig definition på en funktion:

$sum = create_function('$arg1, $arg2','
  echo "Summen af de to tal er " . ($arg1 + $arg2);
');

$sum(3, 4);
$sum(7, 9);

unset($sum)

Men hvis du ønsker noget permanent, som ikke kan kaldes globalt, skal du nok have et kig på #1. Hvad ønsker du helt konkret at opnå/hvad er situationen?
Avatar billede rix Praktikant
08. juni 2013 - 20:58 #3
#1 hey er ikke helt sikker på hvad du mener. har søgt lidt på det i google men blev ikke kloger?

#2.
Jeg er igang med et system som kan bruge plugin. og da jeg ikke ønsker at den function som bliver kaldt har adgang til alt som en nomal function har så ville jeg lige finde ud af hvilken mugligheder jeg har.
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. juni 2013 - 22:15 #4
Så dybest set ønsker du at lave en sandbox som plugins afvikles i? Dvs. et sted hvor kun du bestemmer hvad der skal være adgang til? Det bliver nok desværre lidt svært i PHP
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2013 - 23:05 #5
OOP og haard brug af visibility?
Avatar billede rix Praktikant
16. juni 2013 - 20:22 #6
Hmmm tror jeg må igang med nogle forsøg for at finde den løsning som passer bedst i min system... men tak skal i have hvis i ville have point så lig venligst et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2013 - 20:27 #7
tjo
Avatar billede moddi100 Seniormester
16. juni 2013 - 20:37 #8
Og et svar herfra, selvom det ikke virker helt lukket
Avatar billede rix Praktikant
17. juni 2013 - 00:21 #9
#8
Tjaa men fik svar på mit spøgsmål. og da jeg godt kan lide at finde en løsning på et problem så har jeg ikke intterrese i dette spøgsmål mere. så var glad for at få afklaret det :)