Avatar billede ctoft Nybegynder
06. juni 2013 - 10:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Lenovo maskine

Hej

Jeg har i februar købt en Lenovo ThinkCentre Edge 72 3493 - ssf -1 x Core i5 3470S/2.9 Ghz. /Windows 7

Jeg har haft problemer med den lige siden. Det virker som om de bruger alt for meget af CPU'en selv om den ikke laver noget. Derfor står den og arbejder hele tiden. Jeg har haft tekniker på den 2 gange.

1. gang kunne den slet ikke startes og de skiftede de motherboard og strømforsyning.

2. gang gik den ud efter ca. 5 min. brug. De skiftede igen motherboard og opdaterede maskinen.

Den står dog stadig og arbejder helt vildt og jeg regner med det er derfor den "bukker" under.

Forbrug:
Oversigt over fysisk hukommelse står på 1.45GB.  = ca. 37 %

Håber der er nogen der kan hjælpe eller ved jeg ikke skal gøre ved den.

Kan evt. maile billede fra jobliste (forbrug)

På forhånd tak
Avatar billede ctoft Nybegynder
06. juni 2013 - 10:48 #1
Ville gerne vedhæfte billede af jobliste, men jag kan ikke finde ud at vedhæfte billede!
Avatar billede ctoft Nybegynder
06. juni 2013 - 10:51 #2
Lige en ekstra bemærkning!
Teknikeren der var har mente at det var skærmen der brugte så meget kapacitet og at jeg skulle købe et nyt skærmkort, men det kan vel ikke være rigtigt i en så ny computer!
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2013 - 15:55 #3
Med det ram forbrug burde du jo have en masse kørende på samme tid.
Kan til sammenligning fortælle jeg har en Win 7 Entreprise kørende der bruger ca 800 mb ram for at køre. Og cpu forbruget i idle ligger og svinder mellem 1 og 2 %.
Når du skal tage skærmskud trykker du på print screen tasten.
herefter åbner du Paint billedprogram og trykker på ctrl+V
Skærmskud skulle nu kunne ses, og du gemmer den som jpeg og uploader den til gratisupload.dk.

Hent og kør disse programmer:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Gå herefter i værktøjer-opstart, som viser hvad der starter med systemet. Nede i højre hjørne kan du gemme opstarten som en tekstfil. Kopier den herind og vi ser hvad du kan undvære i opstart.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede ctoft Nybegynder
21. juni 2013 - 08:30 #4
Fik hjælp af tekniker hos IBM
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 13:18 #5
ok.