Avatar billede mvh_2013 Nybegynder
04. juni 2013 - 12:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med makroer i Excel 2013

I forbindelse med opgradering til Office 2013, er jeg løbet ind i et problem omkring makroer.

Jeg har i Excel 2007 kodet en masse VBA koder i et Excel ark, men efter opgradering til Excel 2013 - virker koderne ikke længere.

Jeg får fejlmeddelelsen: "Code execution has been interrupted"

Jeg har:
- Tilladt alle makroer
- Tilføjet filplaceringen til sikre steder i Excel

Et simpel kodelinje kan se sådan ud:

Sub MakroFilter()
'
' MakroFilter Makro
' DENNE MAKRO FILTRERER PÅ KNAPPEN KLAR-TIL-PRINT
'
    Application.ScreenUpdating = False

    Sheets("Prot").PageSetup.FirstPageNumber = Sheets("Stam").Range("b65").Value

    Sheets("Res").Unprotect Password:="kode"
    Sheets("Res").Range("$l$1:$l$41").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=1", _
        Operator:=xlAnd

    Sheets("P").Select
    Sheets("P").Copy Before:=Sheets("I-Res")
    Sheets("For").Select
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

På forhånd tak for hjælpen.

/ Michael
Avatar billede kgkg Nybegynder
04. juni 2013 - 19:31 #1
Hvilket niveau er din makro sikkerhed sat til?
Avatar billede kgkg Nybegynder
04. juni 2013 - 19:35 #2
UPS, så ikke lige at du havde skrevet:Tilladt alle makroer

Kan du ikke klikke på en debug knap når du får denne fejl, så du kan se hvor kode eksekveringen stopper?
Avatar billede mvh_2013 Nybegynder
05. juni 2013 - 09:10 #3
Hvis jeg vælger at debug, kan fejlen opstå flere forskellige steder.

Jeg påtænker om der er ændret i opbygningen af Excel 2013, således at der skal indsættes en form for startlinje.

Det skal bemærkes at koderne virker UDEN PROBLEMER i Excel 2007 - så koderne virker i Excel 2007.
Avatar billede kgkg Nybegynder
05. juni 2013 - 12:36 #4
Andre som har haft dette problem, foreslår at disable Analysis ToolPak

Har du denne add-in installeret? Hvis du har, så prøv at disable den.
Avatar billede mvh_2013 Nybegynder
19. juni 2013 - 08:25 #5
Det hjalp at disable Analysis Toolpack.

Tak for hjælpen, smidder du et svar så du kan få point.
Avatar billede kgkg Nybegynder
19. juni 2013 - 15:23 #6
Hermed et svar.