Avatar billede tralala Nybegynder
02. juni 2013 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sessionen / cookie vil ikke fjernes?

Burde dette ikke fjerne sessionen:

session_start();
$_SESSION['un'] = '';
$_SESSION['pw'] = '';
unset($_SESSION['un']);
unset($_SESSION['pw']);
setcookie("spf", "", time()-3600);
session_destroy();

Men alligevel så er "spf" ikke tom når jeg nedenunder tester med:

echo "Cookie: ".$_COOKIE['spf']."<br />";
echo "Session: ".$_SESSION['un']."<br />";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2013 - 19:05 #1
...men den er vel tom på en efterfølgende side?
Avatar billede tralala Nybegynder
02. juni 2013 - 22:40 #2
Nope, den forbliver intakt lige meget hvad jeg gør. Jeg har faktisk netop slukket/tændt min computer og kan stadigvæk finde den. Det er et slags cookie_array, og den er nu blevet en permanent bestanddel af chrome.

Normale cookies kan jeg sagtens både oprette og fjerne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2013 - 22:58 #3
Okay så. Funktionen time() i PHP giver dig en servertid, mens tiden i browseren er din lokale tid. Hvis serveren er i en anden verdensdel, kan det være de to tider ikke stemmer overens. I så fald kan du trække et døgn fra i stedet for en time.

Men alligevel har du jo sat værdien til tom, så i det mindste burde den være tom.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2013 - 23:01 #4
Øh, cookie_array? Noget med setcookie("spf[1]",.....  ?
De elementer skal så slettes enkeltvis, dvs med lige så mange kald af setcookie, som du har elementer.
Avatar billede tralala Nybegynder
03. juni 2013 - 21:23 #5
Hej Erik, jeg "løste" problemet ved at afinstallere Chrome og geninstallere det. Nu dannes der normale cookie_session_array_dimsedutter, og de bliver korrekt slettet ved logout.

Hvad der var sket før forbliver en gåde, men måske CCleaner også kunne have ordnet problemet.

Men takker for hjælpen ^^