Avatar billede hlt Juniormester
30. maj 2013 - 15:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook / word plugin

Jeg skal have lavet et eller 2 plugins til word og outlook. Kort fortalt drejer det sig om at jeg skal have et plugin som kan skrælle en email eller et word dokument for indhold og gemme det i en database på en server. Er der nogen der har sådan noget liggende eller ved hvor jeg kan hente noget i den stil. Det må være noget der er lavet før :-) Det skal være muligt selv at sætte sit plugin op til hvilken server der skal gemmes på.
På forhånd tak
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. juni 2013 - 14:33 #1
Denne lille macro, gemmer indholdet fra det aktuelle Word-dokument i en sqlserver-tabel.

Det er selvfølgelig ikke et plugin, men kan måske løse dit problem?

Det samme må være muligt i Outlook.

Sub GemDok()
'
' GemDok Makro
'
  Const DB_CONNECT_STRING = "Provider=SQLOLEDB.1;Data Source=sql1;Initial Catalog=eksperten;user id =sa;password=pw"
  Set myConn = CreateObject("ADODB.Connection")
  Set myCommand = CreateObject("ADODB.Command")
  myConn.Open DB_CONNECT_STRING
  Set myCommand.ActiveConnection = myConn
  myCommand.CommandText = "insert into wordtext (txt) values('" + ActiveDocument.Content.Text + "')"
  myCommand.Execute

'Close
myConn.Close

End Sub
Avatar billede hlt Juniormester
05. juni 2013 - 16:07 #2
Hej,
Tak for dit svar. Det var nu ikke helt det jeg var ude efter. Men det kan måske godt bruges i en snæver vending :-)
Avatar billede sherlock Nybegynder
05. juni 2013 - 20:54 #3
For en ordens skyld er her også en snæver vending til Outlook :)

Sub GemMail()
'
  Const DB_CONNECT_STRING = "Provider=SQLOLEDB.1;Data Source=sql1;Initial Catalog=eksperten;user id =sa;password=vinter02"
  Set myConn = CreateObject("ADODB.Connection")
  Set myCommand = CreateObject("ADODB.Command")
  myConn.Open DB_CONNECT_STRING
  Set myCommand.ActiveConnection = myConn
  myCommand.CommandText = "insert into wordtext (txt) values('" + GetCurrentItem().Body + "')"
  myCommand.Execute

'Close
myConn.Close

End Sub

Function GetCurrentItem() As Object
    Dim objApp As Outlook.Application

    Set objApp = Application
    On Error Resume Next
    Select Case TypeName(objApp.ActiveWindow)
        Case "Explorer"
            Set GetCurrentItem = objApp.ActiveExplorer.Selection.Item(1)
        Case "Inspector"
            Set GetCurrentItem = objApp.ActiveInspector.CurrentItem
    End Select

    Set objApp = Nothing
End Function
Avatar billede hlt Juniormester
14. juni 2013 - 09:38 #4
Hej igen. Det ser ikke ud til at der er nogen der har noget kode i den retning. Så jeg ville lukke spørgsmålet.
Skriver du et svar, Sherlock. Så får du point.
Avatar billede sherlock Nybegynder
14. juni 2013 - 23:35 #5
Ellers tak :)
Avatar billede hlt Juniormester
12. september 2013 - 15:00 #6
Ok, så er det vist på tide at lukke denne her.