Avatar billede michaelvejle Nybegynder
30. maj 2013 - 06:01 Der er 2 kommentarer

Problemer med at compile, fejler på Excel.Application

Hej

Jeg har fået en kode(http://youtu.be/3HOsWA1-quQ) af Jie Jenn som virker på hans outlook 2010, men på min fejler den.

Den fejler med : Compile Error:User-defined type not defined

Nedenfor er video link samt kode.

Til info så har jeg installeret excel library "Microsoft Office 14.0 Object Library" i mit excel, samt installeret "Microsoft Outlook 14.0 Object Library" og "Microsoft Office 14.0 Object Library" i min outlook.

http://youtu.be/G8CQEdbznaU

Sub ListOutlookEmailInfoInExcel()
Dim o1NS As Outlook.NameSpace
Dim o1TaskFolder As Outlook.MAPIFolder
Dim o1Task As Outlook.TaskItem
Dim o1Items As Outlook.Items

Dim x1App As Excel.Application
Dim x1WB As Excel.Workbook
Dim x As Long
Dim arrHeaders As Variant

Set o1NS = GetNamespace("MAPI")
Set o1TaskFolder = o1NS.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Set o1Items = o1TaskFolder.Items

Set x1App = CreateObject("Excel.Application")
x1App.Visible = True
Set x1WB = x1App.Workbooks.Add

On Error Resume Next
x = 2
arrHeaders = Array("Date Created", "Date Received", "Subject", "Sender", "Sender's Email", "CC", _
"Sender's Email Type", "MSG Size", "Unread?")
x1WB.Worksheets(1).Range("A1").Resize(1, UBound(arrHeaders)).Value = ""

Do
With x1WB.Worksheets(1)
If Not (o1Items(x).Subject = "" And o1Items(x).CreationTime = "") Then
.Range("A1").Resize(1, UBound(arrHeaders) + 1) = arrHeaders
.Cells(x, 1).Value = o1Items(x).CreationTime
.Cells(x, 2).Value = o1Items(x).ReceivedTime
.Cells(x, 3).Value = o1Items(x).Subject
.Cells(x, 4).Value = o1Items(x).SenderName
.Cells(x, 5).Value = o1Items(x).SenderEmailAddress
.Cells(x, 6).Value = o1Items(x).CC
.Cells(x, 7).Value = o1Items(x).SenderEmailType
.Cells(x, 8).Value = Format((o1Items(x).Size / 1024) / 1024, "#, ##0.00") & " MB"
.Cells(x, 9).Value = o1Items(x).UnRead
x = x + 1
End If
End With
Loop Until x >= o1Items.Count + 1

Set o1NS = Nothing
Set o1TaskFolder = Nothing
Set o1Items = Nothing

Set x1App = Nothing
Set x1WB = Nothing

End Sub
Avatar billede michaelvejle Nybegynder
30. maj 2013 - 06:11 #1
Problen, løst, jeg manglede "Microsoft Excel 14.0 Object Library" i min outlook reference.
Avatar billede michaelvejle Nybegynder
06. juni 2013 - 09:43 #2
Er der nogle som kan hjælpe med en kode, så jeg selv indtaster et dato filter i koden, den nuværende kode henter jo hele indbakken, så hvis man har mange email, så kan det godt tage lidt tid at hendte.

Kunne være fint hvis den kun hentede fx fra den 01-01-2013 til 31-05-2013