Avatar billede dannypdrsn Nybegynder
26. maj 2013 - 20:53 Der er 4 kommentarer

Kan ikke tilgå mappe på mit webhotel

Jeg er lidt en nybegynder på dette område, så i må lige bære over med mig, hvis det er helt tosset mit spørgsmål!

Jeg har et webhotel hos UnoEuro, hvor jeg bl.a. har en WordPress hjemmeside. Den ligger godt nok på et subdomæne, men det er ikke så vigtigt.

Da jeg pt ikke bruger hoveddomænet, ville jeg i min index.html linke til et billede, som jeg har lagt i en mappe. Dette kan jeg bare ikke se.

Som det kan ses på http://imageshack.us/photo/my-images/18/64540764.png/ og
http://imageshack.us/f/824/80417267.png/
har jeg via FTP oprettet en mappe i roden, som hedder "img" hvor billedet "nn.jpg" liger i.

Burde jeg ikke kunne linke til det, ved at skrive http://mitdomæne.org/img/nn.jpg

Jeg får blot denne meddelse frem i serveren

Not Found

The requested URL /img/nn.jpg was not found on this server.

Nogen der ved hvad jeg gør fejl?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. maj 2013 - 21:06 #1
Der kan være forskel når du bruger subdomæne så disse to adresser virker måske ikke begge to :
mitdomæne.org/img/nn.jpg
sub.mitdomæne.org/img/nn.jpg

Kunne måske være derfor hvis du bruger /img/nn.jpg på dit subdomæne at det ikke virker.

Prøv og brug det må dit hoveddomæne og se om det virker.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2013 - 21:07 #2
hvad med rettigheder til mappe og fil?
Avatar billede dannypdrsn Nybegynder
26. maj 2013 - 22:23 #3
Jeg fik det til at virke.

Som det kan ses på billedet i det første indlæg, så er der en mappe som hedder "public_html".
Hvis jeg inde i den opretter mappen "img" og lægger billeder der, så kan jeg godt tilgå det, ved at skrive "mitdomæne.org/img/nn.jpg."

Dog kan jeg ikke få lov at se mappen "mitdomæne.org/img"

Jeg får denne besked i min browser

Forbidden

You don't have permission to access /img/ on this server.

Men det kan være jeg må lære at leve med det?!

Tilladelserne for mappen er sat til 777 via FileZilla
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. maj 2013 - 23:18 #4
Nok fordi public_html er sat som roden for din hjemmeside også får du forbidden fejlen når du forsøger at tilgå en mappe der ikke er tilladt at tilgå.