Avatar billede Karsten_K Nybegynder
23. maj 2013 - 20:16 Der er 10 kommentarer

Ekstern harddisk driller

Jeg har et problem med min eksterne harddisk. Når jeg flytter disken  fra computer til computer, går der ca. 1,5 time inden den har opdateret de filer der er udarbejdet på den anden computer. Det er det samme, hvis jeg har slettet filer på den, er de stadig synlige op til en halvanden time efter disken er tilsluttet den anden computer.
Jeg er grafiker, og laver store design filer, og jeg frygter at en dag forsvinder mine data for good, hvilket vil være en katastrofe.

Håber der er nogen her i forum der kan hjælpe

Min eksterne er en Western digital, helt ny.
Styresystem på de 2 computere er hhv. win7 og win8.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. maj 2013 - 20:46 #1
Jeg skal lige være sikker på jeg har forstået dig rigtigt.

Du sletter en fil på PC1, tager HDD fra og sætter den til PC2, nu eksistere den slettede fil pludselig igen.

Kan du i de 1.5 timer bruge den "slettede" fil ?

Har jeg forstået det rigtigt, så har jeg desværre ikke lige et svar klar, men min nysgerrighed er så absolut vækket og jeg er spændt på input fra andre.
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
23. maj 2013 - 20:58 #2
Ja, det kan godt være min formulering er lidt kryptisk, men ja, det er præcis sådan det er. Det nye jeg har gemt på disk er så ikke synligt i op til halvanden time, når jeg sætter disken til PC2.

Jeg har ikke testet om filen er brugbar, da jeg måske har været alt for fokuseret på det andet...

Synes godt nok det er mystisk..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. maj 2013 - 21:26 #3
Din formulering er vist ok, jeg syntes blot også at det lød så mystisk at jeg lige måtte sikre mig forståelsen.

Det er forsat interessant om du kan bruge en "slettet" fil, måske svaret på det kan bringe nogen på sporet.

En tanke er faldet mig ind, bruger du hver gang samme USB porte på PCerne ?
If so, hvad sker der hvis du flytter den over til en USB port som ikke tidligere har været anvendt ad harddisken ?
Opfører den sig så normalt ?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. maj 2013 - 21:32 #4
Hent og installer hard disk sentinel pro og se hvad den vurderer, programmet koster normalt, men til det du skal bruge den til burde en registrering ikke være nødvendig.

Kunne forestille mig et problem med din ekstern, men har aldrig hørt om følgende.. Hvis du kan flytte alle filer fra din ekstern til pc og lave normal formatering på den så vil det os give klarhed, men start med harddrisk sentinel pro gerne den seneste beta version
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2013 - 21:43 #5
Hvis du går i enhedshåndteringen under harddiske og finder din eksterne disk der, højre klikker på den og vælger egenskaber-politikker. Er den sat til "optimer for hurtig fjernelse" eller "optimer for ydelse"?
Standard indstillingen er den første (optimer for hurtig fjernelse)
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
24. maj 2013 - 07:19 #6
Den er sat til hurtig fjernelse. Jeg får det tjekket i den anden computer senere i dag.

Hvad er den bedste løsning?
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
24. maj 2013 - 07:26 #7
Jeg har nu testet med disk sentinel pro, og der er ingen fejl. Tjekker den anden computere senere i dag.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. maj 2013 - 10:44 #8
Hmm vil nok vælge at lave en normal formatering af din ekstern, blot lige for at tjekke at det virker..

Kunne efter min mening godt tyde på noget er galt i enten harddisken eller printpladen der sidder i din ekstern..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. maj 2013 - 20:16 #9
Jeg vil blot høre om du har prøvet forslaget fra Blueeyez ?
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
04. november 2013 - 08:48 #10
Købte en ny harddisk og problemet var løst