22. maj 2013 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til verificering af FORM // JavaScript

HEJ,

Har en form med følgende inputs: <input type='text' id='' ...>

NAVN, Adresse (1 - 3), Postnummer og by.

Bruger indtaster (evt. spaces) FORNAVN (spaces) MELLEMNAVN(E) (spaces) EFTERNAVN (evt. (spaces) ).

Adresse som fuld adresse (dvs. Gadenavn (spaces) nummer (evt med Extension (eks. 36A)).

Postnummer ( 4 cifre)

By: Bynavnet . (mulighed for flere dele eks. NØRRE SUNDBY)

Formatet er således: (evt (spaces) VARIABEL (spaces) VARIABEL (spaces) ..... osv.

Antal af spaces kan være variable.

Jeg ville gerne havde disse (reelle) variable verificeret således:

Navn(e), Gade(r), Bynavn: Som ALFABETISKE tegn (altså a-å , A-Å)

Postnummer og gadenummer som Numeriske tegn (0-9) (postnummer længde = 4)

Det der volder mig en masse problemer er at INPUTS kan have alle disse spaces (foranstillede, mellemstillede og bagudstillede).

Har prøvet at trimme Stringen, men det hjælper ikke noget (med den rutine jeg skulle bruge), har prøvet at "  v1.split(" ");  " og så barbere de overflødige '' fra. Lige så nedslående....

Jeg har en ide om, at navne (og by-navne og gadenavne) skal testes som alfabetiske (se ovenfor). Der er ikke megen fidus at godkende Østerbrogade som Østerb4ogade eller Bjarne Petersen som Bjarn4 Pe6ersen eller København som K**enhavn.

Ligeledes for gadenumre og postnummer.

Så kan nogen hjælpe ?

Kristian

Som raffinement ville jeg sætte pris på alle strings som Lower Case med Stort forbogstav (uanset hvad bruger indtaster).
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2013 - 15:33 #1
Inden du går for godt i gang, så tænk lige over følgende:

Postnummer ( 4 cifre): Hvad med Færøerne, Grønland, udlandet osv?

Navn(e), Gade(r), Bynavn: Som ALFABETISKE tegn (altså a-å , A-Å): Christian d 4. gade? osv
22. maj 2013 - 15:52 #2
HEJ,

Korrekt, der fik du mig .

Naturligvis bør sådan noget inkluderes.

Kr
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2013 - 16:25 #3
Min erfaring siger mig at det burde være nok at tjekke om der er skrevet noget i feltet eller ej, man kan jo ikke være børnehavepædagoger til hele internet. Der imod er det vigtigt, hvis det er et online formular, at tjekke for om det er en robot.
22. maj 2013 - 16:54 #4
Hej,
Tak for input.

Ganske kort:

Det er et Delphi projekt. Delphi har regnekraften (databaser, mv..) og HTML (med css, JavaScript) har præsentationen. Så det jeg gør er, at jeg lader HTML (via en Delphi Twebbrowser) vise de enkelte (Delphi genererede) skærmbilleder som en Webside.

Men jo mere jeg kan checke lokalt (lokalt skal her ses som det der sker i Twebbrowserens Webside - primært styret af JavaScript), jo mindre skal jeg checke i Delphi og da der er ca. 50 websider (estimeret pt.) delphi skal holde styr på, synes jeg det er bedre at lader JavaScripten gøre hvad den kan, mens der er tid til det og systemet alligevel venter på input.

Kommunikation til/fra Webside-n /-rne  kører stort set som de skal (bruger SUBMIT-funktionen flittigt), men jeg har lidt problemer med at få websidene udfyldt rigtigt (ikke at læse ind i input-bokse), men at formattere dem rigtigt via JavaScrip'tet.

Så svaret er NEJ, det er ikke en ROBOT.

Håber det gir et lille overblik.

KR
10. juni 2013 - 09:34 #5
OK LUKKER