Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 18:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fortolkning af Java Interface

Hejsa

Nogen som kan hjælpe med at fortolke et interface, eller kan henvise til nogle gode sites hvor man kan lære at fortolke Java Interface API.
Det er følgende interface jeg ønsker at bruge.

com.ibm.portal.portlet
Interface ModifiablePortletPreferences

All Superinterfaces:
    ListModel, MetaData, Modifiable, ModifiableMetaData, PortletPreferences

public interface ModifiablePortletPreferences
extends PortletPreferences, ModifiableMetaData, Modifiable

An interface representing modifiable portlet preferences. It can be obtained through the ModifiablePortletPreferencesProvider.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 19:11 #1
Jeg ved ikke helt hvad du mener med at fortolke et interface.

Ifoelge dokumentationen kan du bruge ModifiablePortletPreferencesProvider til at faa et objekt som implementerer dette interface.

Og saa kan du kalde interfacets metoder paa det objekt.
Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 19:37 #2
Mener du følgende:

ModifiablePortletPreferences modifiablePortletPreferences = new ModifiablePortletPreferences();

Og efterfølgende kune kalde de tilknyttede metoder
modifiablePortletPreferences.get....
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 19:54 #3
Man kan ikke instantiere et interface. Du er noedt til at bruge den provider som de omtaler.
Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 20:05 #4
Korrekt så langt er jeg med at man ikke kan instantiere et interface og havde derfor behov for hjælp.

Provideren som der omtales er også et interface og apiet er tilføjet efterfølgende:

Hvordan kommer man videre herfra.

objekt af typen 'ModifiablePortletPreferencesProvider'.
com.ibm.portal.portlet
Interface ModifiablePortletPreferencesProvider

All Superinterfaces:
    MetaDataProvider, ModifiableMetaDataProvider

All Known Subinterfaces:
    ModifiablePortletDefinition, ModifiablePortletEntity

public interface ModifiablePortletPreferencesProvider
extends ModifiableMetaDataProvider

Interface representing a modifiable portlet preferences provider.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 20:20 #5
Der maa saa igen vaere en eller anden maade at producere saadan en paa.
Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 20:23 #6
Andre forslag til at komme videre ??.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 20:23 #7
Lidt googling finder denne side:

http://ourwebsphereportal.blogspot.com/2011/09/controller-spi.html

ModifiablePortletDefinition er ogsaa en ModifiablePortletPreferencesProvider.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 20:24 #8
men det her er altsaa ret langhaaret !

:-)
Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 20:30 #9
Havde derfor behov for hjælp :o).
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 20:36 #10
Kan linket bringe dig videre?
Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 20:44 #11
Jeg var selv forbi den pågældende side, men skrev indlægget for at høre forslag til hvordan man via Java docs kunne komme videre.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 20:50 #12
Hvis java docs ikke har en ref til implementerende klasser, saa boer der vaere en beskrivelse af hvordan faar konstrueret en instans.

Men det har IBM altsaa ikke faaet lavet alle steder for det library.

Saa er der kun Google tilbage.
Avatar billede m_ali Nybegynder
20. maj 2013 - 20:54 #13
Selv om jeg ikke er verdensmester i fortolkning af api'er havde den samme mistanke at der manglede noget.
Tak for indsatsen, du får pointene, smider du et svar så jeg kan tildele dig pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2013 - 21:30 #14
svar