Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 13:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på internettet via selve internet ikonet

XP Home
I løbet af den sidste uge er det blevet sværere at åbne internet explorer via ikonet. Den slukker igen umiddelbart, så jeg må gå ind via links. Et par gange har jeg fået en hurtig fejlmelding. Noget med, at den ikke klarede "while" (loop?) Det startede med, at jeg ikke kunne åbne endnu en internet side, når èn allerede var åben.
Efter en systemgendannelse igår klarede den det et par gange,  og så var det slut med sofies kærlighed.
Er der nogen, der har erfaring med dette problem?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. maj 2013 - 13:47 #1
Prøv en anden browser.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 16:56 #2
IE8, som er den nyeste browser, XP kan bruge, har problemer med mange sider. Jeg oplever det selv flere gange og har derfor installeret Chrome, som kører uden fejl på de sider, IE8 ikke er glad for.
Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 17:12 #3
Min får problemer med crome. Må altid afinstallere, - men puteren er også gammel.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 17:31 #4
Er din XP og de øvrige programmer fuldt opdaterede?
Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 17:58 #5
Det ved jeg ikke. Jeg tager opdateringer når de kommer. Har lige prøvet at installere en Safari. Den kunne ikke installeres. Kunn ikke hente 56647 fra www.download.dk. Der var et link til Uniblue, som nok er et "associeret" firma. Der så ud til at være et antal forældede drivere, men det koster lige 300 kr at få dem opdateret.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 18:14 #6
#5.

Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Egenskaber > Generelt, hvad siger den så under "System"?

Hvor gammel er din computer, og er XP på noget tidspunkt blevet geninstalleret helt fra bunden?
Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 18:18 #7
Har været inde påMicrosofts sider for at finde svar. NADA!
Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 18:22 #8
Computeren er fra  nov. 2006 og har fået skiftet adskillige dele ud. det er efterhånden kun strømforsyningen, der er gammel.
Jeg har XP med servicepakke 3 og det hele blev geninstalleret fra bunden sidste år.
Det her problem er kunen uge gamelt, men måske skal skidtet geninstalleres igenigewn. Har ikke råd til ny computer lige nu og det første halve/hele år.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 18:38 #9
Noget tyder på, der er kludder i din XP eller IE. Prøv at kigge lidt på linkene herunder:

http://peter.mpbrun.dk/ (...)

http://support.microsoft.com/ (...)

Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 19:03 #10
Det er der, jeg lige har været. Jeg fandt en problemformulering, som nogenlunde lignede og trykkede "Løs problemet for mig", men det blev IKKE fortalt HVOR man kan finde de links, der blev henvist til. Jeg opgav,-sagte bandende.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 20:04 #11
For mig lyder det, som om dit problem ikke klares med en lapning af et enkelt hul.

Linkene i #9 leder desværre ikke længere til de sider, der var meningen. Prøv det her:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/71682/

Og for at undgå samme fejl igen med forkert side, så prøv en søgning på Google med disse ord:

"Sådan repareres eller geninstalleres Internet Explorer på Windows 7, Windows Vista og Windows XP"

Og af og til må man altså godt bande højt og inderligt :-)
Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 20:16 #12
Smukt!, - men i tidernes morgen accepterede jeg, at min windows var taget ned fra nettet, - altså blev leveret UDEN CD, men med lovning på geninstallering når som helst. "Sådan gøres det nu", forkyndte sælgeren. Forretningen gik ned!!
Jeg var også meget grøn med hensyn til PC´er dengang. Det har ærgret mig mange gange.
Jeg måvist have installeret fra bunden igen-igen.
Lige nu går jeg ind fra andre links, - men Outlook er også betænkeligt længe om at åbne nu.
UHA!
Send mig et SVAR og få dine points.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 20:40 #13
Kommer her og held og lykke med projektet.

Husk, at du kan bruge enhver XP-skive til en reparation, så længe du har den oprindelige installationsnøgle til computeren og skiven har samme version af XP, som du har på computeren, f.eks. XP SP3, 32-bit, dansk
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 20:55 #14
Rettelse til #13.

" ... version af XP, som du har på computeren, f.eks. XP SP3, 32-bit, dansk" skulle være:

".... version af XP, som du har på computeren, f.eks. XP Home Edition SP3, 32-bit, dansk
Avatar billede dronningen Novice
19. maj 2013 - 21:31 #15
Jeg mener, at den startede med service pack 2 og jeg opgraderede til service pack 3. Husker det vagt.

Det ER en XP Home Edition SP3 32 bit, dansk, jeg har.
Kan den ikke downloades? Jeg kender ingen, der har sådan en skive.
Avatar billede milter Ekspert
19. maj 2013 - 21:45 #16
Hvis du oprindeligt havde XP SP2, er det den version, du skal starte med og så bagefter installere SP3 + alle efterfølgende opdateringer. Linket er her:

http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=28

... og til SP3 her:

http://download.dk.msn.com/sikkerhed/artikel.aspx?cp-documentid=14931674

... men Windows Update burde også lede dig til SP3, når først din SP2-version kører.
Avatar billede milter Ekspert
20. maj 2013 - 00:47 #17
Og ved nærmere eftertanke, så indeholder det første link i #16 nok kun SP2 og ikke selve XP.

XP Home Edition kan downloades ulovligt som en såkaldt bootable ISO-image, men det må vi ikke hjælpe med her på eksperten.dk. Prøv at kontakte Microsoft eller spørg hos venner og bekendte, om nogen af dem skulle have en skive liggende, du kan låne.