Avatar billede DKMAME Nybegynder
16. maj 2013 - 21:47 Der er 4 kommentarer

Excel: Reference til ark v.hj.a. celleværdi

Jeg har søgt og søgt, men intet fundet.

Excel 2010/2013

Jeg har et antal ark indeholdende information opbygget på samme måde (dvs. lavet som kopier af en master)
Eksempelvis kunne der i ark 1 stå navn1 i celle A1 - i ark 2 stå navn2 i celle A1

Dertil har jeg lavet et "samleark" hvor jeg vil trække informationer fra de andre ark.
Arknavnet står i kolonne A

Jeg ønsker nu at lave en reference i samlearket hvor jeg bruger kolonne A's celleværdier til at hente indholdet fra en celle i et andet ark.
F.eks. ='1'!A1 - som henter værdien fra celle A1 i ark "1".

Det tricky består i at "udskifte" '1' med celleværdien fra kolonne 1 i samme række således at jeg kan kopiere formlen til de næste rækker (husker selvfølgelig at "låse" cellereferencen ;))
Avatar billede finb Ekspert
16. maj 2013 - 22:38 #1
søg: "konsolidering" gør det for dig
Avatar billede DKMAME Nybegynder
03. juni 2013 - 14:31 #2
Beklager sen respons... jeg kan ikke se at konsolidering kan gøre det...?
Avatar billede rudik1989 Nybegynder
10. oktober 2013 - 21:13 #3
Jeg søger nøjagtig det sammen, vandt du nogen sinde ud af dette?
Avatar billede DKMAME Nybegynder
10. oktober 2013 - 21:30 #4
næ... desværre ikke. Jeg har flere gange igennem årene haft brug for det samme og kan ikke forestille mig andet end at det må kunne lade sig gøre. :-)